Son günlerde özellikle Rize merkezde yaşanılan trafik sorunuyla alakalı bayağı bir şikâyet dinledim. Aynı anda şehir merkezinde başlayan dere ıslahı ve yol genişletme çalışmaları kapanan yollar nedeniyle zaten şehir merkezinde akmayan trafiği bizim tabirimizle iyice hohoris oldu. Rize şehri bana göre belediye başkanımız Sayın Rahmi Metin’den önce 15 yılını boş yere heba etmiştir. Bu sürenin 10 yılı Halil Bakırcı’yla, 5 yılı da Reşat Kasap ile boşa akıp gitmiştir. Rize’nin dışına çıkmayan kimi partizanlar tarafından yere göre sıhtırılamayan kişiler şehirden çok kendi keselerini doldurmuştur. Ben Sayın Rahmi Metin’i siyaset üstü bir anlayışla severim. Lafımı kimseden esirgemediğimi yedi düvel biliyor. Sayın başkan şehrimiz için gerçekten güzel işlere imza atıyor. Eleştirilecek yönleri tabi ki bende yazacağım. Bazen eleştirirken çözüm içinde yol gösterip destek olmak lazım. Öyle klavyenin başına oturup yazmak kolay…
Başkanım aynı anda başlayan yol çalışmaları alternatif yolları tıkadığı için trafik belirli noktalarda ciddi sorunlara yol açmıştır. Birde bu soruna park eden araçlar eklenince… Bekâra karı boşamak kolay tabiriyle millette başladı homurdanmaya… Sizden naçizane isteğim kısa vade de sahilde bulunan parkı yol çalışmaları bitine kadar lütfen ücretsiz yapalım. Vatandaş aracını şehrin içine girmeden sahil otoparkına çekerek şehir merkezinde ki trafiği bir nebze olsun rahatlatmış olalım. Okullar açılıncaya kadar çalışmaları hızlandırarak belediye vatandaş el ele tüm şehrin desteğiyle ortak bir akıl oluşturarak şehrimizin trafik sorununu çözelim. Ardından uzun vadede neler yapılabileceği istişare edilir. Örneğin uzun vadede benim aklıma gelen vatandaşı otoparklara teşvik etmek ve belediyemize aylık düzenli bir sabit gelir kazandırmak amacıyla otopark abonman ücretlerini azaltarak daha fazla kişiyi üye olarak alırsak hem belediye kazanır hem de trafik rahatlar.
Genel olarak trafik sahil servis yolunda belediyenin az ilerisindeki kavşakta yolun daralması nedeniyle yaşanıyor. Buradaki trafik sorununa yönelik birkaç önlem geliştirdiniz. Lakin yeterli olmamıştır. Dal-çık, tüp geçit… Vb. alternatifleri düşünmek sizin işiniz. Viyadükten şehir merkezine inen araçlar, anayola çıkmaya çalışanlar… Döner kavşaktan gelenler… Tek bir noktada toplandığı için haliyle trafik sıkışıyor. Belki hatırlarsınız Şevki Yılmaz döneminde şuan belediye binası olan yapının temelleri aslında katlı otopark olarak atılmıştı. Aynı güzergâh üzerinde hem valilik hem de belediye binası olunca mecburen trafik yoğunluğu oluyor. Daha uzun vadede şehrin dışına doğru yeni bir belediye binası yapılarak, mevcut bina aslına uygun olarak otopark amacıyla da kullanılabilir. Bir diğer öneri şehir içi dolmuşları, hiç şehir merkezine sokmamak… Vatandaş rahat bir trafik istiyorsa azda olsa yürümeye alışmalı. Tüm taksi duraklarını merkezin dışına taşımak… Ama sanırım bunda en büyük engel rant olur… Sayın başkanım bu amaçla bir proje yarışması bile başlatabilirsiniz. Gelin çalışmalara tadilatlar bitene kadar sahil otoparkını ücretsiz yapmakla başlayalım. Saygılarımla…






















