Yahu içim yanıyor, içim- Ben mi çok hassasım yoksa???

Sebahat Karagöz

25-10-2024 18:41

BENİM BABAM SENİN BABANI DÖVER
 Sosyal medya artık hayatımızın bir parçası oldu. Hepimiz birer bağımlıyız bunu kabul edelim.
Özellikle akıllı telefonların icat edilmesiyle birlikte  yediden yetmişe herkes; dişinden tırnağından artırarak, yemesinden, içmesinden kısarak, onca parayı verip birer tane aldı ve cebine koydu.
Peki, bu telefonları ne amaçla aldı?
İletişim desem, bunun için o kadar donanımlı ve bir o kadar pahalı alete ne gerek var?
Araştırma, okuma vs. desem, o düzeyde insanların zaten ellerinin altında bilgisayarları var.
Hava desem, aksesuar desem… Akıl kârı değil, çünkü kime atacaksın havayı?
Bu cihazın bir model üstü, daha doğru dürüst okuma yazma bilmeyen kişilerin bile elinde var.
Bilmiyorum, anlamıyorum vesselam.
Bildiğim bir şey var; o da bu teknoloji harikası cihazların özellikle gelişmemiş kesimlerde çok yanlış kullanıldığı ve bunun sonucunda hem kendilerine hem de topluma çok büyük zararlar verdikleri.
Ben işin sosyal medya boyutuna değinmek istiyorum.
Bu buluş dünyayı getirip avucumuzun içine yerleştirdi. Her an her yerde istediğimiz bilgiye, kişiye ulaşabiliyoruz. Bu elbette çok güzel ama işin bir de öbür tarafı var; aynı zamanda pimi çekilmiş bir bombayı da avucumuzun içine koydular. 
İşte buna dikkatinizi çekiyorum.
Bu gün bir yazı gözüme çarptı, okumak isterken telefon çaldı ve tekrar döndüğümde yazı kayboldu. Bulabilmek için çok uğraştım, onlarca mesajı taramak zorunda kaldım. Sinirlerim bozuldu.
Aslında hepiniz bu tür sinir bozucu mesajlara sık sık maruz kalıyorsunuz biliyorum ama yapabileceğimiz bir şey yok maalesef.
Beni en çok rahatsız edenler şu ayrımcı mesajlar.
Biri Şanlı Bayrağımızı paylaşıyor 
"Bunu beğenmeyen, paylaşmayan vatan hainidir!’’
Diğeri oraya bir ayet koymuş 
"Bunu bir kere paylaşanın, Allah bütün günahlarını affetsin!’’
Bir diğeri şehidimizin fotoğrafını paylaşmış
"Zoruna gittiyse, paylaşma şerefsiz!’’
Diğer bir paylaşım; Plajda türbanlı bir bayan mayo giymiş, başı sıkı sıkı kapalı. Altında İslâm’a akıl almaz hakaretler.
Biri umutsuz aşkına göndermeler yapıyor, biri kızdığı birine isim vermeden ağzına geleni söylüyor.
Biri yediği yemeğin fotoğrafını, diğeri bıkmadan usanmadan çocuğunun her halini, bir kısım da her an her yerde günde en az beş on kere kendi çektiği selfilerini paylaşıyor.
 
Öteki Cumhuriyetimizin kurucusu M. Kemal Atatürk’ ün fotoğrafını paylaşmış
"İnadına Cumhuriyet!’’
Diğer bir paylaşımda Cumhur Başkanımızın fotoğrafı ve
"Sen bizim kurtarıcımızsın Reis!’’
Altlarında yorumlar, hakaretler, küfürler… Bir o kadar da beğeniler.
Anlamak mümkün değil! 
Onca zamanımı tüketmelerinden geçtim, Kimin değirmenine su taşıdıklarının farkında bile değiller.
Düğmeye basılmış ve bizi birbirimizden koparmak için her türlü yola başvuruyorlar bunu anlamıyor musunuz?
Sağsın- solsun, muhafazakârsın- Demokratsın, Müslüman’sın- Hristiyan’sın, Sünni’sin- Alevisin- Kürt’sün- Türk’sün, Kadınsın- erkeksin, Sarışınsın- esmersin, gözünün üstünde kaşın var...
Benim babam senin babanı döver!
Gördüğünüz gibi ayrışmak için o kadar çok nedenimiz var ki bunları paylaşmak; o hain odaklara yardım etmek anlamını taşıyor.
Artık vazgeçin lütfen!  Aklınızı başınıza alın!
Bütün bunlar bizi savaş meydanlarında, masa başında yenemeyen, yıllardır bu vatanı bölüp parçalamayı düşünen iç ve dış mihrakların oyunları bunu anlayın ne olur!
Bırakın neye inanıyorsa inansın, nasıl yaşıyorsa yaşasın, ideolojisi ne olursa olsun, korkmadan birlikte yüzyıllarca nasıl bir arada yaşadıysa bu insanlar, yine öyle huzur içinde yaşasın.
Ayrışmak hiç birimize yarar sağlamaz, ancak kötü niyetli kimselerin ekmeğine yağ sürer.
Sen bu abuk subuk argümanları farkında olmadan veya olarak paylaşırsan hem kendine hem de vatana, millete zarar verirsin bunu da anla!
Ortak değerlerimiz kimsenin tekelinde değildir.
İslâm hepimizin dini! Hz. Muhammet hepimizin Peygamberi!
Atatürk hepimizin kurtarıcısı! 
Bayrak hepimizin Bayrağı!
Bu topraklar hepimizin Vatanı! Cumhuriyet hepimizin Cumhuriyeti!
O şehitler; biz bu topraklarda hep birlikte rahat, özgürce ve huzur içinde yaşayalım diye canlarını verdiler. 
Hepimizin onların bıraktığı mirasa saygısı var.
Bu değerlerimize sahip çıkmak da, senin benim, onun değil; hepimizin boynunun borcudur!

Saygılarımla
Sebahat Karagöz

DİĞER YAZILARI DURUM ÇOK CİDDİ 01-01-1970 03:00 HAVALAR NASIL SİZİN ŞEHİRDE 01-01-1970 03:00 SİZİN YATACAK YERİNİZ YOK O'LUM! 01-01-1970 03:00 BİRİ BANA "DUR!" DESİN! 01-01-1970 03:00 İNAT 01-01-1970 03:00 VİCDANLAR PAS TUTTU ! 01-01-1970 03:00 OLMUYOR AMA! 01-01-1970 03:00 YÜREK İSTER 01-01-1970 03:00 TURİZM BAŞKA İLTİCA BAŞKA 01-01-1970 03:00 İŞİN ÖZÜ 01-01-1970 03:00 SICAK HAVA SUÇU TETİKLİYOR MU ? 01-01-1970 03:00 SEX - SANAT - PARA 01-01-1970 03:00 HAMAL 01-01-1970 03:00 Köroğlu’na SÖZÜM VAR! 01-01-1970 03:00 JANDARMAMIZIN KURULUŞUNUN 186. YILI KUTLU OLSUN 01-01-1970 03:00 MERHUMU NASIL BİLİRDİNİZ? 01-01-1970 03:00 TEŞBİHTE HATA OLMAZ 01-01-1970 03:00 SOSYAL DEVLET ve İSLÂM 01-01-1970 03:00 GENÇLERE ÖZÜR BORÇLUYUZ 01-01-1970 03:00 YANKI ODALARI 01-01-1970 03:00 LAN O'LUM HANİ 3. DÜNYA SAVAŞI ÇIKACAKTI? 01-01-1970 03:00 HADSİZLER! 01-01-1970 03:00 BİRAZ DA BEN 01-01-1970 03:00 BÜYÜKLERE SAYGI 01-01-1970 03:00 NAZAR 01-01-1970 03:00 ATATÜRK NASIL RAHAT UYUSUN! 01-01-1970 03:00 BEN GERÇEK BİR RİZELİYİM! 01-01-1970 03:00 TÜRK POLİS TEŞKİLATI'NIN 180. KURULUŞ YILDÖNÜMÜ KUTLU OLSUN 01-01-1970 03:00 BU TOPRAKLARDA ŞEYTAN BİLE MÜSLÜMAN MİNTANI GİYER 01-01-1970 03:00 ŞAPKAYI ÖNÜMÜZE KOYMANIN ZAMANI GELMEDİ Mİ? 01-01-1970 03:00 BU NASIL ADALET? 01-01-1970 03:00 BAŞIM DÖNÜYOR 01-01-1970 03:00 NOV HAV KONCOKTÜR... NE DİYON O'LUM 01-01-1970 03:00 İSLÂM 01-01-1970 03:00 Ciddi ve oldukça da tehlike arz eden bir yolda ilerliyoruz 01-01-1970 03:00 KIVIRMA 01-01-1970 03:00 MAL BU KARDEŞİM 01-01-1970 03:00 Çok Parti İyi Demokrasi Değildir 01-01-1970 03:00 BENİM ŞEHİDİM 01-01-1970 03:00 AYIP ETTİN CEM KÖKSAL! 01-01-1970 03:00 ZAVALLI ZELENSKY! 01-01-1970 03:00 GEÇ OLMADAN! 01-01-1970 03:00 ASIL MESELE 01-01-1970 03:00 YANKI ODALARI 01-01-1970 03:00 OKULLAR ÜNİVERSİTELER KAPATILSIN 01-01-1970 03:00 YAZIK AMA! 01-01-1970 03:00 SAVUNMA! 01-01-1970 03:00 KÖLELEŞİYORUZ! 01-01-1970 03:00 KİM SUÇLU 01-01-1970 03:00 ACİL DURUM! (112) 01-01-1970 03:00 FERGANİ UZAYDA 01-01-1970 03:00 KURTAR BENİ AKUT 01-01-1970 03:00 MÜZİK EVRENSELDİR 01-01-1970 03:00 MANÜPLASYON/ KORKU/ KAOS/ KARMAŞA/ SAVAŞ 01-01-1970 03:00 Köprü 01-01-1970 03:00 Şeytan Rahat Durmuyor! 01-01-1970 03:00 PANDEMİ 01-01-1970 03:00 1 ARALIK TÜRKİYE BİRLİK ve KUCAKLAŞMA GÜNÜ KUTLU OLSUN 01-01-1970 03:00 NASIL HİTAP EDEYİM? 01-01-1970 03:00 VOLODİMİR OLEKSANDROVİÇ ZELENSKİ 01-01-1970 03:00 OĞLUM BAK GİT 01-01-1970 03:00 CEHALET ! 01-01-1970 03:00 "Yolumuz Yolundur Mekânın Cennet Olsun" Affet Bizi Atam 01-01-1970 03:00 Aile Atomdur Parçalanırsa İnsanlık Altında Kalır❗ 01-01-1970 03:00 NELER DİNLEMİŞİZ? 01-01-1970 03:00 CANIM TÜRKİYEM 01-01-1970 03:00 AYNAYA BAKIN BENİ GÖRECEKSİNİZ 01-01-1970 03:00 DEĞİŞİM CANLILIKTIR ZİNDELİKTİR❗ 01-01-1970 03:00 UYANIK OL RİZE❗️ 01-01-1970 03:00 BİR SAĞDAN BİR SOLDAN 01-01-1970 03:00 İNSANA TARAFIM❤️ SAVAŞA KARŞIYIM❌️ 01-01-1970 03:00 AZİME TEYZE'NİN KÖPEĞİ 01-01-1970 03:00 HAY SİZİN MEDENİYETİNİZE❗️ 01-01-1970 03:00 AMELİYAT❗ 01-01-1970 03:00 DİNİ DAR 01-01-1970 03:00 YEŞİL MAVİ AŞK 01-01-1970 03:00