TÜRK POLİS TEŞKİLATI'NIN 180. KURULUŞ YILDÖNÜMÜ KUTLU OLSUN

Sebahat Karagöz

10-04-2025 12:40

TÜRK POLİS TEŞKİLATI'NIN 180. KURULUŞ YILDÖNÜMÜ 
KUTLU OLSUN

Bir meslek düşünün ki her biri kendi canını, malını, ailesini, sosyal yaşamını ve hatta duygularını vatandaşı için feda etmeye hazır kişilerden oluşsun!
 Elbette ki polislerden bahsediyorum.
 Çoğumuz soğuk buluruz onları ve hatta korkarız.
 Çocuklarımız öcüden daha çok, polislerden korkarlar.
Onları korkutmak için:
"Bak yemek yemezsen seni polise veririm!" deriz şuursuzca.
Taa... çocukluğumuzdan başlayan bir algıdır aslında polis korkusu.
İşin enteresan yanı da polis korkusuyla yetiştirdiğimiz o çocuklar; ileride meslek olarak polisliği  seçerler.
Hem severek hem de isteyerek... Büyüyünce ancak anlarlar çünkü  bu mesleğin ne kadar kutsal ve anlamlı olduğunu.
 Ben de polisten korkanlardandım eskiden.
Öyle bir olay yaşadım ki o zaman güvenmem gereken, bana yardımcı olabilecek tek kişinin polis olduğunu anladım.
 İstanbul Kumkapı'da turistik bir otelin altında açmıştım ilk eczanemi.
Her sabah ve akşam 5-6 turist otobüsü otelin önüne park eder, tam iş saatinde önümü kapatır, işimi engellerdi.
 Birkaç kez müdüre ve otel sahibine mağduriyetimi, şikayetimi dile getirdiğim halde hiç oralı bile olmadılar.
Sabrımın tükendiği bir anda yüksek sesle otobüsleri hiç olmazsa eczanemin görülebilmesi için biraz yukarıya çekmelerini söyledim.
Otelin sahibi bana hakaret etti, yetmedi küfretti.
Koşarak eve geldim, katıla katıla ağlıyordum.
Telefon çaldı arayan oradaki esnaflardan biriydi. Beni teselli etmeye çalıştı. 
"Karakola gidiyorum adamı şikayet edeceğim, seni de şahit yazdıracağım!" dedim.
"Saçmalama! Ne olacağını sanıyorsun? Üç beş kuruş verir, polisi susturur, sen de ettiğinle kalır, dile düşersin!" dedi. 
 Telefonu kapatıp düşündüm.
Haklıydı, eskiden işler öyle yürüyordu.
İşimi kendim halletmeye karar verdim.
Ertesi sabah erkenden silah ruhsatı almak için evrakımı hazırladım.
Öğlenden sonra bir arkadaşım ve Başkomiser bana çay içmeye geldiler.
Karakol amiri sivil giyinmişti ve ben ilk kez görüyordum onu.
Masamın üzerindeki kağıtlar dikkatini çekti:
"Bunlar nedir?" diye sordu.
"Silah ruhsatı almak için evrak" dedim.
"Ne yapacaksınız silahı?" 
Olayı anlatıp, o adamı bacaklarından vuracağımı söylediğimde,
"O işler bize düşer ablacığım" dedi.
"Siz birkaç kuruşla susarmışsınız, benim namusum birkaç kuruşluk değil! Ben onu vurayım, sonra siz olayı halledersiniz" dedim ve ağlamaya başladım.
Başkomiser çok etkilenmiş olmalı ki
"Bundan sonra bizzat benim korumam altında olacaksınız, hiç kimse size bir şey yapamayacak, onlar da polisin kim olduğunu öğrenecekler" dedi.
 Sonraki günlerde ve yıllarda onlarla hep iç içe olduk. Öyle ki koskoca İstanbul Emniyet Müdürlüğünün her birimindeki polis memurları komiserler, baş komiserler hatta yaşlı başlı müdürler  bana hep
"Abla" ya da "Ana" dediler.
Hiçbir zaman illegal bir iş için kapılarını çalmadım. Doğrusu da bu olmalı bence.
Polisler benim evlatlarım, kardeşlerimdir.
 Peki onlar hakkında izlenimlerim neler?
 Bir kere sürekli suç ve suçluyla birlikte oldukları için ilk günlerde psikolojileri bozuk olsa da kısa zamanda toparlanıp çelik yürekli, korkusuz ve cesur kahramanlara dönüşüyorlar.
 Bir çok şeylerini feda ediyorlar meslekleri uğruna,
aile yaşantıları yok en başta:
 Bir bakmışsın İzmir'de, bir bakmışsın Şırnak'ta, bir bakmışsın Edirne'de...
"Ben gitmem, bana ne" demiyor çünkü vatanın her karış toprağı kutsaldır onlar için ve "Her vatandaşın varlığı bize emanet" diye düşünüyorlar.
Peki gücünü nereden alıyor o polis?
Elbette ki halkından, bizlerden...
Bizden ne bekliyorlar?
Yalnızca bir tebessüm ve bir teşekkür.
Unutmamamız gerekir ki biz rahat uyuyalım diye onlar uyumuyor.
Bizim mal güvenliğimiz için 7 gün 24 saat görevlerinin başındalar.
Bizim can güvenliğimiz için gerekirse canlarını feda ediyorlar. Bizden bekledikleri şey; yalnızca bir TEBESSÜM ve bir TEŞEKKÜR.
Polisten korkmayın çünkü suçlu olmayana polis hiçbir şey yapmaz!
Suçlu olanı ise yalnızca adalete teslim eder, cezayı da hukuk verir. 
Polis kimseyi cezalandırmaz!
Onlar bizim CANLARIMIZ!
Onlar bizim ÇOCUKLARIMIZ!
10 NİSAN 1845  tarihinden bugüne kadar tam 180 yıldır; ülkemizin huzur ve güvenliğini sağlamayı, vatandaşımızın can ve mal güvenliği ile devletimizin bölünmez bütünlüğünü korumayı amaçlayan Türk Polis Teşkilatı bizim var olmamız için varlığını ortaya koyuyor.
Tüm Polis şehitlerimizi rahmetle ve minnetle anıyor, polislerimizin 
"10 NİSAN POLİS BAYRAMINI"
kutluyorum.

Saygılarımla
Sebahat Karagöz

DİĞER YAZILARI DURUM ÇOK CİDDİ 01-01-1970 03:00 HAVALAR NASIL SİZİN ŞEHİRDE 01-01-1970 03:00 SİZİN YATACAK YERİNİZ YOK O'LUM! 01-01-1970 03:00 BİRİ BANA "DUR!" DESİN! 01-01-1970 03:00 İNAT 01-01-1970 03:00 VİCDANLAR PAS TUTTU ! 01-01-1970 03:00 OLMUYOR AMA! 01-01-1970 03:00 YÜREK İSTER 01-01-1970 03:00 TURİZM BAŞKA İLTİCA BAŞKA 01-01-1970 03:00 İŞİN ÖZÜ 01-01-1970 03:00 SICAK HAVA SUÇU TETİKLİYOR MU ? 01-01-1970 03:00 SEX - SANAT - PARA 01-01-1970 03:00 HAMAL 01-01-1970 03:00 Köroğlu’na SÖZÜM VAR! 01-01-1970 03:00 JANDARMAMIZIN KURULUŞUNUN 186. YILI KUTLU OLSUN 01-01-1970 03:00 MERHUMU NASIL BİLİRDİNİZ? 01-01-1970 03:00 TEŞBİHTE HATA OLMAZ 01-01-1970 03:00 SOSYAL DEVLET ve İSLÂM 01-01-1970 03:00 GENÇLERE ÖZÜR BORÇLUYUZ 01-01-1970 03:00 YANKI ODALARI 01-01-1970 03:00 LAN O'LUM HANİ 3. DÜNYA SAVAŞI ÇIKACAKTI? 01-01-1970 03:00 HADSİZLER! 01-01-1970 03:00 BİRAZ DA BEN 01-01-1970 03:00 BÜYÜKLERE SAYGI 01-01-1970 03:00 NAZAR 01-01-1970 03:00 ATATÜRK NASIL RAHAT UYUSUN! 01-01-1970 03:00 BEN GERÇEK BİR RİZELİYİM! 01-01-1970 03:00 BU TOPRAKLARDA ŞEYTAN BİLE MÜSLÜMAN MİNTANI GİYER 01-01-1970 03:00 ŞAPKAYI ÖNÜMÜZE KOYMANIN ZAMANI GELMEDİ Mİ? 01-01-1970 03:00 BU NASIL ADALET? 01-01-1970 03:00 BAŞIM DÖNÜYOR 01-01-1970 03:00 NOV HAV KONCOKTÜR... NE DİYON O'LUM 01-01-1970 03:00 İSLÂM 01-01-1970 03:00 Ciddi ve oldukça da tehlike arz eden bir yolda ilerliyoruz 01-01-1970 03:00 KIVIRMA 01-01-1970 03:00 MAL BU KARDEŞİM 01-01-1970 03:00 Çok Parti İyi Demokrasi Değildir 01-01-1970 03:00 BENİM ŞEHİDİM 01-01-1970 03:00 AYIP ETTİN CEM KÖKSAL! 01-01-1970 03:00 ZAVALLI ZELENSKY! 01-01-1970 03:00 GEÇ OLMADAN! 01-01-1970 03:00 ASIL MESELE 01-01-1970 03:00 YANKI ODALARI 01-01-1970 03:00 OKULLAR ÜNİVERSİTELER KAPATILSIN 01-01-1970 03:00 YAZIK AMA! 01-01-1970 03:00 SAVUNMA! 01-01-1970 03:00 KÖLELEŞİYORUZ! 01-01-1970 03:00 KİM SUÇLU 01-01-1970 03:00 ACİL DURUM! (112) 01-01-1970 03:00 FERGANİ UZAYDA 01-01-1970 03:00 KURTAR BENİ AKUT 01-01-1970 03:00 MÜZİK EVRENSELDİR 01-01-1970 03:00 MANÜPLASYON/ KORKU/ KAOS/ KARMAŞA/ SAVAŞ 01-01-1970 03:00 Köprü 01-01-1970 03:00 Şeytan Rahat Durmuyor! 01-01-1970 03:00 PANDEMİ 01-01-1970 03:00 1 ARALIK TÜRKİYE BİRLİK ve KUCAKLAŞMA GÜNÜ KUTLU OLSUN 01-01-1970 03:00 NASIL HİTAP EDEYİM? 01-01-1970 03:00 VOLODİMİR OLEKSANDROVİÇ ZELENSKİ 01-01-1970 03:00 OĞLUM BAK GİT 01-01-1970 03:00 CEHALET ! 01-01-1970 03:00 "Yolumuz Yolundur Mekânın Cennet Olsun" Affet Bizi Atam 01-01-1970 03:00 Aile Atomdur Parçalanırsa İnsanlık Altında Kalır❗ 01-01-1970 03:00 NELER DİNLEMİŞİZ? 01-01-1970 03:00 CANIM TÜRKİYEM 01-01-1970 03:00 AYNAYA BAKIN BENİ GÖRECEKSİNİZ 01-01-1970 03:00 Yahu içim yanıyor, içim- Ben mi çok hassasım yoksa??? 01-01-1970 03:00 DEĞİŞİM CANLILIKTIR ZİNDELİKTİR❗ 01-01-1970 03:00 UYANIK OL RİZE❗️ 01-01-1970 03:00 BİR SAĞDAN BİR SOLDAN 01-01-1970 03:00 İNSANA TARAFIM❤️ SAVAŞA KARŞIYIM❌️ 01-01-1970 03:00 AZİME TEYZE'NİN KÖPEĞİ 01-01-1970 03:00 HAY SİZİN MEDENİYETİNİZE❗️ 01-01-1970 03:00 AMELİYAT❗ 01-01-1970 03:00 DİNİ DAR 01-01-1970 03:00 YEŞİL MAVİ AŞK 01-01-1970 03:00