OLMUYOR AMA!

Sebahat Karagöz

11-07-2025 08:51

 

İçinizde ben de dahil çoğunuzun hayvan sever olduğunu biliyorum ve sizlerle gurur duyuyorum.
Kiminizin evinde bir veya birkaç kedisi köpeği, balığı, kaplumbağası ne bileyim envayi çeşit hayvanı var.
Psikologların ısrarla önermesi sonunda başladı bizdeki bu sevda.
Ruh sağlığımıza iyi geldiğini söyledikleri andan itibaren hayvanların peşinden koşmaya başladık.
Bazıları sokaktaki kedi, köpekleri sahiplendi.
Kimileri özellikleri olsun, cins olsun havam olur düşüncesiyle acımadan bastırdı parayı pet shoplardan aldı çocuklarını ve onlara ebiseler dikti, boyunlarına boncuklar taktı.
Ne diyelim Allah bağışlasın.
Öyle bir seviyeye geldi ki bizdeki bu hayvan sevgisi vallahi de insanları unuttuk.
Onlara hayvanlara gösterdiğimiz ilginin, saygının zerresini bile gösteremez olduk.
Maazallah! 
Biri kazara şöyle  "Hoşt!" dese yahut "Kışt!" dese var ya!
Off anam offf... Yandığının resmidir.
Neme lazım çalıyı dolaşmak çok daha evla geliyor bana.
Sakın yanlış anlaşılmasın! Benim de evimde 9 yaşında bir 'mimi' var; ne atabiliyorum, ne satabiliyorum. 
Bir de bu yaşta öyle yaramaz ki bazen canımdan bezdiriyor beni.
Acıyorum onlara yeminle!
Yahu bunlar hayvan ve doğal yaşamlarından koparıp evlere hapsediyoruz onları.
Hani hepimizin bahçesi yok ki!
Demem o ki kedi köpek gibi değil, insan gibi yaşatmaya çalışıyoruz zavallıları.
"Otur oğlum!"
"Zıpla kızım!"
Bana bunlar hiç doğru gelmiyor.
Tasmalarını bağlayıp sokaklarda gezdiriyoruz bu hayvanları ihtiyaçlarını gidersinler diye.
Onlar rahatlıyor ama arkasından gelen biri o pisliğe basıyor veya kapının önü leş gibi kokuyor.
Olmuyor hanımlar, olmuyor beyler!
Aynı durumu siz yaşasanız ne hissedersiniz?
Madem ki o hayvanların sorumluluğunu üzerinize alıyorsunuz; Kraliçe Elizabeth gibi pisliğini de yerden alıp en yakın çöpe atmanız gerekir.
Yok yapamıyorsanız; bırakın sizin evinize pislesinler.
Kolay değildir hayvan sahiplenmek!
Yalnızca sevmek ve ruhen rahatlamak için aldığınız o hayvanların da ruh hallerini düşünmeniz lazım.
Hel hele "Ayyy ne güzel şey bu böyleee!" diyerek evlerine getirip o zavallı hayvanları üç gün sonra sokağa atanlara ise aşırı derecede kızıyorum.
Hem bakın!
Yeni hayvan hakları yasası çıktı haberiniz olsun.
Öyle canınız çekince alın, hevesiniz geçince atın durumları olmayacak bilesiniz.
En iyisi bırakın o güzel yaratıklar kendi doğal ortamlarında yaşasınlar.

Saygılarımla
Sebahat Karagöz

DİĞER YAZILARI DURUM ÇOK CİDDİ 01-01-1970 03:00 HAVALAR NASIL SİZİN ŞEHİRDE 01-01-1970 03:00 SİZİN YATACAK YERİNİZ YOK O'LUM! 01-01-1970 03:00 BİRİ BANA "DUR!" DESİN! 01-01-1970 03:00 İNAT 01-01-1970 03:00 VİCDANLAR PAS TUTTU ! 01-01-1970 03:00 YÜREK İSTER 01-01-1970 03:00 TURİZM BAŞKA İLTİCA BAŞKA 01-01-1970 03:00 İŞİN ÖZÜ 01-01-1970 03:00 SICAK HAVA SUÇU TETİKLİYOR MU ? 01-01-1970 03:00 SEX - SANAT - PARA 01-01-1970 03:00 HAMAL 01-01-1970 03:00 Köroğlu’na SÖZÜM VAR! 01-01-1970 03:00 JANDARMAMIZIN KURULUŞUNUN 186. YILI KUTLU OLSUN 01-01-1970 03:00 MERHUMU NASIL BİLİRDİNİZ? 01-01-1970 03:00 TEŞBİHTE HATA OLMAZ 01-01-1970 03:00 SOSYAL DEVLET ve İSLÂM 01-01-1970 03:00 GENÇLERE ÖZÜR BORÇLUYUZ 01-01-1970 03:00 YANKI ODALARI 01-01-1970 03:00 LAN O'LUM HANİ 3. DÜNYA SAVAŞI ÇIKACAKTI? 01-01-1970 03:00 HADSİZLER! 01-01-1970 03:00 BİRAZ DA BEN 01-01-1970 03:00 BÜYÜKLERE SAYGI 01-01-1970 03:00 NAZAR 01-01-1970 03:00 ATATÜRK NASIL RAHAT UYUSUN! 01-01-1970 03:00 BEN GERÇEK BİR RİZELİYİM! 01-01-1970 03:00 TÜRK POLİS TEŞKİLATI'NIN 180. KURULUŞ YILDÖNÜMÜ KUTLU OLSUN 01-01-1970 03:00 BU TOPRAKLARDA ŞEYTAN BİLE MÜSLÜMAN MİNTANI GİYER 01-01-1970 03:00 ŞAPKAYI ÖNÜMÜZE KOYMANIN ZAMANI GELMEDİ Mİ? 01-01-1970 03:00 BU NASIL ADALET? 01-01-1970 03:00 BAŞIM DÖNÜYOR 01-01-1970 03:00 NOV HAV KONCOKTÜR... NE DİYON O'LUM 01-01-1970 03:00 İSLÂM 01-01-1970 03:00 Ciddi ve oldukça da tehlike arz eden bir yolda ilerliyoruz 01-01-1970 03:00 KIVIRMA 01-01-1970 03:00 MAL BU KARDEŞİM 01-01-1970 03:00 Çok Parti İyi Demokrasi Değildir 01-01-1970 03:00 BENİM ŞEHİDİM 01-01-1970 03:00 AYIP ETTİN CEM KÖKSAL! 01-01-1970 03:00 ZAVALLI ZELENSKY! 01-01-1970 03:00 GEÇ OLMADAN! 01-01-1970 03:00 ASIL MESELE 01-01-1970 03:00 YANKI ODALARI 01-01-1970 03:00 OKULLAR ÜNİVERSİTELER KAPATILSIN 01-01-1970 03:00 YAZIK AMA! 01-01-1970 03:00 SAVUNMA! 01-01-1970 03:00 KÖLELEŞİYORUZ! 01-01-1970 03:00 KİM SUÇLU 01-01-1970 03:00 ACİL DURUM! (112) 01-01-1970 03:00 FERGANİ UZAYDA 01-01-1970 03:00 KURTAR BENİ AKUT 01-01-1970 03:00 MÜZİK EVRENSELDİR 01-01-1970 03:00 MANÜPLASYON/ KORKU/ KAOS/ KARMAŞA/ SAVAŞ 01-01-1970 03:00 Köprü 01-01-1970 03:00 Şeytan Rahat Durmuyor! 01-01-1970 03:00 PANDEMİ 01-01-1970 03:00 1 ARALIK TÜRKİYE BİRLİK ve KUCAKLAŞMA GÜNÜ KUTLU OLSUN 01-01-1970 03:00 NASIL HİTAP EDEYİM? 01-01-1970 03:00 VOLODİMİR OLEKSANDROVİÇ ZELENSKİ 01-01-1970 03:00 OĞLUM BAK GİT 01-01-1970 03:00 CEHALET ! 01-01-1970 03:00 "Yolumuz Yolundur Mekânın Cennet Olsun" Affet Bizi Atam 01-01-1970 03:00 Aile Atomdur Parçalanırsa İnsanlık Altında Kalır❗ 01-01-1970 03:00 NELER DİNLEMİŞİZ? 01-01-1970 03:00 CANIM TÜRKİYEM 01-01-1970 03:00 AYNAYA BAKIN BENİ GÖRECEKSİNİZ 01-01-1970 03:00 Yahu içim yanıyor, içim- Ben mi çok hassasım yoksa??? 01-01-1970 03:00 DEĞİŞİM CANLILIKTIR ZİNDELİKTİR❗ 01-01-1970 03:00 UYANIK OL RİZE❗️ 01-01-1970 03:00 BİR SAĞDAN BİR SOLDAN 01-01-1970 03:00 İNSANA TARAFIM❤️ SAVAŞA KARŞIYIM❌️ 01-01-1970 03:00 AZİME TEYZE'NİN KÖPEĞİ 01-01-1970 03:00 HAY SİZİN MEDENİYETİNİZE❗️ 01-01-1970 03:00 AMELİYAT❗ 01-01-1970 03:00 DİNİ DAR 01-01-1970 03:00 YEŞİL MAVİ AŞK 01-01-1970 03:00