Yaklaşık on gün önce şehrimizin üniversitesinde okuyan öğrenci kardeşlerimizden bana bir istek geldi.” Abla; bunu yazsan yazsan sen yazarsın ne olur bizim yemek sorunumuzu dile getirir misin isteği geldi.” Tabi ki olayı araştırmadan ve gerekli bilgileri toplamadan yazmam doğru olmazdı. Rize şehrinde hizmet veren bir üniversite, RTEÜ Üniversiteyi Geliştirme Vakfı Mütevelliye Heyeti ve Rize Belediyesinin destekleriyle öğrenci kardeşlerimize ücretsiz yemek hizmeti veriliyormuş. Böylesine güzel bir hizmeti hele de mübarek ramazan ayında oruç tutan gençlerimize sağlanılması gerçekten takdire şayan bir çalışmadır. Emeği geçen herkesten Allah razı olsun.
Hizmet güzel ama yaptığım araştırmada ve görüştüğüm öğrencilerden aldığım bilgilere göre özellikle yemeklerin yapımında kullanılan kalitesiz yağlar bu güzelim hizmeti adeta heba etmektedir. Bir öğrenci kardeşimize neden ücretsiz yemek imkânından faydalanmıyorsun diye sorunca; “ Abla; ne zaman yemek yesem sabaha kadar midemiz yanıyor, ifadesi gösteriyor ki birileri bu hizmetten kendilerine kar çıkarma çabasındalar sanki…” İçinden geçtiğimiz bu ekonomik zorluk dönemlerinde tüm ülkemize emsal olacak üniversitemizin ücretsiz yemek hizmetinden eğer ki öğrencilerimiz faydalanmıyorsa; bu ciddi anlamda araştırılması gereken bir konudur. Sayın Rektörümüzden, ricam lütfen bu hizmetten kaç öğrencimiz faydalanıyor, faydalananlara yönelik bir anket çalışması yapılabilir mi, ücretsiz yemek ikramından faydalanmayan öğrencilerin neden faydalanmadığının araştırılması hususunu hem mesleki hem de insani bir görev bilerek tarafınıza iletmek istiyorum.
Hizmet güzel, lütfen hizmetin takibini de yapalım. Mevcut haliyle bu hizmet devam edecekse o zaman menüye her yemekten önce birer tanede mide koruyucu ilaç ekleyelim. Sayın Rektörüm naçizane size tavsiyem, bir öğrenci kardeşimizin üzerinden yemek başvurunuzu yaparak tebdili kıyafetle ve ailenizi de yanınıza alarak lütfen bir noktadaki iftar yemeğine dâhil olunuz. Sonra da ailenizle birlikte oturup ben bu yemeği kendi çocuklarıma yediririm diyorsanız, ben şahsınızdan özür dilemeyi de bilirim. Ama yok ben bu yemeği ne kendi çocuklarıma nede sorumluluğum altındaki bana emanet edilmiş olan gençlere yedirmem diyorsanız; lütfen görevinizi yaparak gerekli önlemleri alınız. Ayrıca bazı dağıtım noktalarında da yemeğin soğuk servis edildiği ifade ediliyor. Lütfen hem yemeğin hem de bu kış günlerinde dağıtım noktalarının sıcaklığına dikkat edelim. Saygılarımla…