Fışkırıyor…

Semra Sakarya

08-01-2023 16:55

 

2023 seçimleri yaklaştıkça, adeta ülkemizin her yerinden petrol ve doğalgaz fışkırıyor. Muhalefete göre, iktidar tarafından ; “MÜJDE” ana başlığıyla kamuoyuna duyurulan yer altı zenginliği keşiflerinin tamamı birer asparagas haber olup, seçim yatırımı amacıyla iktidarın seçmenin gözünü boyamaya yönelik oy toplama çabaları olduğu ifade ediliyor. İktidar ise bilhassa kendisine yakın olan medya kuruluşları aracılığıyla, yeni arama, keşif ve müjde yayınlarına ara vermeden devam ediyor. Peki, iktidar ve muhalefet tarafından tamamıyla birbirinin zıttı olan bu haberlerin, vatandaş acaba hangisine inanmalı?  Petrol ve doğalgaz bulundu mu, yoksa bulunmadı mı? Vatandaş diyor ki; madem petrol ve doğalgaz bulduk… O zaman bu kadar “ZAM” niye yapılıyor? Yazıyı hazırlamadan önce her zamanki gibi, iktidar ve muhalefet tarafından farklı seslere kulak vermeye çalıştım. İktidar kanadı; biz petrol ve doğalgazı bulduk, lakin henüz yer altından çıkartılmadığı için enflasyona bağlı enerji kaynaklarına zam yapıldığını söylüyor. Muhalefet ise giriş bölümünde de ifade ettiğim gibi siyasi arenada seçmene; “Bu açıklamalara inanmayın, külliyen yalan!” beyanında bulunuyor.

Petrol ve doğalgaz keşfi haberleri ülkemiz insanını ister istemez heyecanlandırıyor. Çünkü yanı başımızda yer alan komşumuz, İran kendi petrolüne sahip olduğu için ortalama akaryakıt litre fiyatı neredeyse  “1 Türk Lirasına” denk geliyor. Şaka gibi dimi? Sudan ucuz dedikleri bu olsa gerek. Doğalgazı hiç yazmıyorum. Çünkü doğalgaza sahip olan birçok ülkede belli oranda gaz tüketimi o ülkenin vatandaşlarına ücretsiz olarak sağlıyor. Ülkemizin en çok ithal ettiği kalemler içerisinde şüphesiz ki enerji sektörü ilk sırayı çekiyor. Bir düşünsenize ülkemizde akaryakıt 1 Lira, doğalgaz bedava, elektrik sudan ucuz… Hayalini kurmak bile güzel, dimi! Şunu da yazmadan geçemeyeceğim. Bir amcamız, öyle olsa da yinede bize ucuza vermezler… Koyarlar üstüne vergiyi diyordu. Eee öyle alıştık vatandaş olarak yüksek vergi ödemeye… Hayal kurarken bile, vergiyi hesap etmeden duramıyoruz. Muhalif bir teyzemizde; kızım yazda birazda ilaç bulsunlar diyordu. Vallahi bu keşif olayı vatandaşı öyle bir sardı ki; gençler ya abla niye petrolle, doğalgazla uğraşıyoruz… Doğrudan parayı bulsak olmaz mı, diye yapılan haberleri tiye alıyorlardı. Haksızda sayılmazlar… Ankara Büyükşehir Belediyesinin eski başkanı Melih Gökçek tarafından, ulusal medyada hem de canlı yayında 6 milyar dolarlık “JELİBON”  keşfedildiği açıklamasından sonra; bu ülkede 2023 seçimleri yaklaşırken artık her şey keşfedilebilir algısını ortaya çıkarmıştır.

Gelelim bu işin aslına… Hemen hemen her yörede belli oranda yer altı zenginliği vardır. Bu yer altı zenginlikleri farklı kategorilerde sınıflandırılır. Kimisi çok değerliyken, kimisinin ise maddi bir değeri bile yoktur. Bakınız, Rize’nin Çayeli ilçesinde bakır çıkarılır. Zonguldak’ta ise maden kömürü… Bu gibi örnekler arttırılabilir. Bulunan bir keşfin, kalitesi, miktarı ve yeryüzüne yakınlığı çok önemlidir. Siz yerin binlerce metre altında bir keşfe ulaşsanız bile, önemli olan bu madenin yeryüzüne çıkış maliyetidir. Bunu şöyle bir örnekle somutlaştıralım. Şuan dünya piyasasında bir varil petrol (158,987 litre) yaklaşık olarak 80 dolardır. Siz bu petrolü 100 dolara mal ediyorsanız, şu an için bu petrolü çıkartmaya çalışmak akıl işi değildir. Bu nedenle petrolünü çıkartmayan ülkeler vardır. Dünyada en çok petrol ithal eden ülkeler sıralamasında ilk sırayı ABD çeker. Çünkü ABD şuan kendi ekonomisine göre petrolü dışarıdan daha ucuza alabildiği için kendi yeraltı kaynaklarını çıkartmamaktadır. Vatandaşı doğru bilgilendirmek önemlidir. Şuan ilan edilen bir keşfin, yeryüzüne çıkartılması bile öyle bir iki yılda olabilecek bir durum değildir. Televizyonda A haberi izlerken Şırnak ilimizin Gabar Dağında petrol bulunduğuna yönelik bir haber dikkatimi çekti. Haberde bir sondaj kuyusundan çıkan kirli su yayınlanarak, akıllarında bu sondaj kuyusundan çıkan atığın kirli su değil de ham petrol olduğu izlenimi vermeye çalışan sevgili yandaş medya çalışanı arkadaşım, hiç değilse sanayiden biraz atık yağ alıp döksen daha inandırıcı olurdu. Üstelik arazide hiçbir petrol pompası dahi yokken… Sizin bu yaptığınıza atalarımız; “Dereyi görmeden, paçaları sıvamak!” diyormuş. Hani sosyal medyada birisi vardı… Doğalgaz bulununca…”Açın pencereleri, yakın kombileri…”  diye yayın yapıyordu. İnşallah petrol keşfinden sonrada, çıkıp…”Çalıştırın arabaları, basın gaza… Artık araçları istop etmek yohhh… Zabaha kadar devam…” Artık, petrolümüz var diye… Yeni bir yayın yapmaz J

 

 

DİĞER YAZILARI KUVAYI MİLLİYE 01-01-1970 03:00 BENİM HIRSIZIM! 01-01-1970 03:00 SENDİKA TİYATROSU 01-01-1970 03:00 Trafik Çilesi 01-01-1970 03:00 ZÜBÜK 01-01-1970 03:00 Konturollü Muhalefet 01-01-1970 03:00 Üniversitede Yayın Rezaleti 01-01-1970 03:00 2025 YILI KEHANETLERİ 01-01-1970 03:00 ANGARA DOYMUYOR 01-01-1970 03:00 KRAL KAYBEDERSE… 01-01-1970 03:00 ÜNİVERSTEDE KALİTESİZ YEMEK 01-01-1970 03:00 Eğitimde Cümbüş Var! 01-01-1970 03:00 RİZELİ ÇALIŞAN ADAMI SEVMEZ… 01-01-1970 03:00 Nerede Kalmıştık? 01-01-1970 03:00 Müdürsüz Turizm 01-01-1970 03:00 YEREL SEÇİMLERİN ARDINDAN 01-01-1970 03:00 Yediğiniz Kul Hakkıdır… 01-01-1970 03:00 YENİDEN RANT 01-01-1970 03:00 İYİ TRAŞLAR… 01-01-1970 03:00 Dibe Vurdular… 01-01-1970 03:00 Ayranımız Yok İçmeye… 01-01-1970 03:00 EYYY İSRAİL… 01-01-1970 03:00 Siz Akıllısınız, Biz Safız Yaa… 01-01-1970 03:00 Rize Belediye Başkanı Kim olur? 01-01-1970 03:00 Sevgili ülkem çok güzel uyuyordun, seni uyandırmaya kıyamadım 01-01-1970 03:00 Yılın Saçmalığı 01-01-1970 03:00 YILIN SAÇMALIĞI 01-01-1970 03:00 Devletin Dini Adalettir 01-01-1970 03:00 TURİZMDE EDEBİYAT DÖNEMİ 01-01-1970 03:00 Dik Dur Eğilme… 01-01-1970 03:00 İsrail’i Kınamıyorum! 01-01-1970 03:00 SALTANAT AİLESİ 01-01-1970 03:00 Kibar Bey Çok Kızmış! 01-01-1970 03:00 Paralel Yönetim 01-01-1970 03:00 Yetiş Necmettin… 01-01-1970 03:00 Küçük Olsun Benim Olsun… 01-01-1970 03:00 DEĞİŞİM ŞART 01-01-1970 03:00 Kibar Beyin Sonu Geliyor…. 01-01-1970 03:00 OOOOOOHHHHHHHHHHHHH 01-01-1970 03:00 Hoş Geldin Müdür Bey 01-01-1970 03:00 Suç Örgütü Çözülüyor… 01-01-1970 03:00 Sen Kral Değil Bu Milletin Vekilisin 01-01-1970 03:00 ÇEMBER DARALIYOR! 01-01-1970 03:00 SAKAL VERGİSİ… 01-01-1970 03:00 GÜLE GÜLE VALİ BEY! 01-01-1970 03:00 Sayın Hırsız! 01-01-1970 03:00 SIKI TUTUNUN UÇUYORUZ! 01-01-1970 03:00 Hak… Hukuk… Adalet… 01-01-1970 03:00 Rize Milletvekili Tahsin Ocaklı 01-01-1970 03:00 SEÇİMİ KİM KAZANIR? 01-01-1970 03:00 SEÇİMİN KAZANANI VE KAYBEDENİ 01-01-1970 03:00 Sandık Güvenliği Sağlanmalı 01-01-1970 03:00 İhalede %20 Kampanyası 01-01-1970 03:00 İNCE HESAPLAR… 01-01-1970 03:00 Padişahım Çok Yaşa 01-01-1970 03:00 İttifak Savaşları 01-01-1970 03:00 MENFAAT SİYASETİ… 01-01-1970 03:00 Dokunulmazlık Yarışı! 01-01-1970 03:00 Dublör Sahneye Çıktı! 01-01-1970 03:00 SİYASETİN ATEŞİ YÜKSELİYOR! 01-01-1970 03:00 Afad Kurtarılmalı… 01-01-1970 03:00 İşi Ehline Vermediniz! 01-01-1970 03:00 DİBE VURDUK! 01-01-1970 03:00 Reklamlar Bitti, Gerçekle Yüzleşelim! 01-01-1970 03:00 Kul Hakkı Nedir Bilir misin Sen? 01-01-1970 03:00 Milli Görüş Demek Adil Düzen Demektir! 01-01-1970 03:00 Rize’nin 2022 Yılı Karnesi 01-01-1970 03:00 Sessiz Sedasız Ne İşler Dönüyor… 01-01-1970 03:00 Kan Ve Din Siyaseti… 01-01-1970 03:00 DANIŞMAN KRİZİ… 01-01-1970 03:00 Yeniden Refah’mı Geliyor? 01-01-1970 03:00 Yalama… 01-01-1970 03:00 Zengin Olmanın Kolay Yolu 01-01-1970 03:00 Suç İşleniyor… 01-01-1970 03:00 Oyun İçinde Oyun! 01-01-1970 03:00 Yine Canlar Gitti! 01-01-1970 03:00 Yandaş Sendikada Değişim Şart 01-01-1970 03:00 Şu An En Dikkat Edecek Parti İYİ Partidir 01-01-1970 03:00 Adaletsiz Saraylar… 01-01-1970 03:00 Adaletsiz Saraylar… 01-01-1970 03:00 İhsan Başkan, MHP Seçmeni Vekil İstiyor! 01-01-1970 03:00 Allahsız Firavun! 01-01-1970 03:00 Torpilin Gözünü Seveyim 01-01-1970 03:00 Alo Ben Köksal 2 01-01-1970 03:00 İyidere Kömür Satışı’ nın Perde Arkası 01-01-1970 03:00 Bermuda Şeytan Üçgeni 01-01-1970 03:00 Organize İşler 01-01-1970 03:00 Demir Yumruk 01-01-1970 03:00