Türk milleti yok İslam ümmeti var diyor ve referansınız Sunni mezhepçilikse ; Şah İsmail’i Şii bir kafir , Timur’u cani barbar olarak nitelersiniz. Hiç birinin haklı veya haksız olarak nitelenemeyeceği bu kardeş kavgasını yüzyıllar sonra kaşımak Türk Devletleri ve halkları arasına nifak tohumu ekmekten başka bir işe yaramaz. Anadolu Türkleri için Fatih Sultan Mehmet neyse Türkistan’da ki soydaşlarımız için Emir Timur odur. Bizim için Sultan Alparslan ne kadar değerliyse Azerbaycan ve Güney Azerbaycan’da ki kardeşlerimiz için Şah İsmail o kadar değerlidir. Türk Milliyetçileri için ise hepsi hayırla yad edilmesi gereken tarihimizin şanlı ve büyük kahramanlarıdır. Azerbaycanlı soydaşlarımız için Şah İsmail’in dini inanç ve yaşam sistemlerinde ki yeri bir Evliya derecesindedir. Büyük bir şair olan Şah İsmail’in Hatayi mahlasıyla yazdığı şiirlerin tamamı bu gün bile anlaşılır yalınlıkta öz Türkçedir. Timur’un Türklük bilinciyse tüm Türk sultanlarından çok üstündür. Kendi hayatını yazdığı Babürname öz Türkçedir. “Biz kim mulki Turan, Amiri Turkistanmiz! Biz kim Turk ogli Turkmiz! Biz kim millatlarning en ulugi, Türkning bosh bo’g’inimiz!”(Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”) diyen Emir Timur’dan “Ne Mutlu Türküm Diyene” diyen Mustafa Kemal Atatürk’e kadar geçen 400 yıl boyunca Türklük şuuru onlar kadar yüksek başka bir lider daha gelmemiştir.