Habere Tanık Rize Haberleri, Sondakika Rize haberleri,
HV
23 HAZİRAN Salı 14:57

Genel Sağlık-İş'ten Rize'de Sert Tepki: "Sağlık Emekçilerine Reva Görülen Adaletsizlik Kabul Edilemez"

Genel Sağlık-İş Sendikası üyeleri, Rize Devlet Hastanesi Poliklinikleri önünde bir araya gelerek sağlık çalışanlarının yaşadığı hak kayıpları ve çalışma koşullarına ilişkin basın açıklaması yaptı.

RİZE
Giriş Tarihi : 23-06-2026 13:28   Güncelleme : 23-06-2026 14:21
Genel Sağlık-İş'ten Rize'de Sert Tepki:

Haber: İlyas GÜR

Açıklamada, sağlık emekçilerinin ücret, çalışma şartları ve özlük hakları konusunda yaşadığı mağduriyetlerin giderilmesi çağrısında bulunuldu.

Basın açıklamasını Genel Sağlık-İş Rize İl Başkanı Bünyamin Yaylı okurken, programa Genel Sağlık-İş Merkez Yönetim Kurulu üyeleri Velican Karabacak ve Özcan Arslan da katıldı. Programa Eğitim İş Rize Şube Başkanı Hamza Kutay ve Ulaş Rakıcı’ da katılarak destek verdi.

"Sağlık Emekçileri Yeni Hak Kayıplarıyla Karşı Karşıya"

Açıklamada, sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının her geçen gün yeni hak kayıpları, belirsizlikler ve adaletsizliklerle karşı karşıya bırakıldığı belirtilerek, sağlık sistemindeki sorunların çözümü yerine çalışanların haklarının geriye götürüldüğü savunuldu.

Sendika, özellikle bayram döneminde uygulanan idari izin hesaplamalarının nöbet usulü çalışan sağlık personelini mağdur ettiğini öne sürdü. Aynı kurumda görev yapan çalışanlar arasında farklı mesai hesaplamaları yapıldığını belirten Genel Sağlık-İş, nöbet sistemiyle çalışan personelin bu uygulama nedeniyle 13 saatlik ücret kaybına uğradığını ifade etti.

Gece Çalışması İçin Çifte Ücret Talebi

Genel Sağlık-İş, gece mesaisinin sağlık üzerindeki olumsuz etkilerine dikkat çekerek, gece çalışma ücretlerinin gündüz mesai ücretinin en az iki katı olarak ödenmesi gerektiğini yineledi.

Açıklamada, 8. Dönem Toplu Sözleşme kapsamında gece çalışmasına ilişkin getirilen yüzde 10 ilave ödemenin yetersiz olduğu belirtilirken, aynı bakanlığa bağlı kurumlarda dahi farklı ödeme uygulamalarının hayata geçirilmesinin çalışma barışını bozduğu savunuldu.

112 Acil Sağlık Hizmetlerinde Sorunlar Gündeme Taşındı

Basın açıklamasında 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde görev yapan çalışanların yaşadığı sorunlara da geniş yer verildi. Personel yetersizliği, fiziki koşulları yetersiz istasyonlar, eski ambulanslar, artan iş yükü ve keyfi görevlendirmelerin hem çalışanları hem de sunulan sağlık hizmetini olumsuz etkilediği ifade edildi.

Ayrıca, aynı riski taşıyan 112 çalışanlarının ek ödeme sisteminde ikinci basamak sağlık çalışanlarına göre daha düşük ücret aldıkları belirtilerek bunun "eşit işe eşit ücret" ilkesine aykırı olduğu savunuldu.

"Hak Kayıpları Giderilmeli"

Genel Sağlık-İş, bayram mesai hesaplamalarından kaynaklanan ücret kayıplarının giderilmesini, gece çalışma ücretlerindeki uygulama farklılıklarının son bulmasını ve toplu sözleşme hükümlerinin eksiksiz uygulanmasını talep etti.

Sendika ayrıca, 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde ekip ve ambulans sayılarının artırılması, istasyonların fiziki koşullarının iyileştirilmesi, keyfi görevlendirmelerin sona erdirilmesi ve ücret adaletsizliğinin giderilmesi çağrısında bulundu.

Açıklamanın sonunda sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin haklarının korunmasının devletin temel yükümlülüğü olduğu vurgulanarak, Genel Sağlık-İş'in sağlık çalışanlarının emeğini, onurunu ve kazanılmış haklarını savunmaya devam edeceği ifade edildi.

 

İlyas GÜRİlyas GÜR

Editör

YORUMLAR
Haber En Son Olay Haber