UZUNGÖL'Ü KAYBEDİYORUZ!

Hüseyin TERZİ

11-07-2024 12:59

Gün geçmiyor ki turizmin güz bebeği Uzungöl'de bir skandalla karşılaşmayalım.
Fahiş fiyatlar, komisyonculuk alıp başını gitmişken dün de büyük bir  kazadan atlatıldı.
İnsan sapanı halatı kopunca faciadan dönüldü.
Çok şükür kadın turist hafif şekilde yaralandı.
Neresinden bakarsanız bakın skandal bir olay.
İzahatı mümkün değil hiçbir bahanesi olamaz.
Elbette kaza ve kader var. İnanmışız.
Lakin Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed Mustafa da (SAV)  sahabesine tedbir alması için "Önce deveni bağla, sonra Allah'a  tevekkül et" demiyor mu?
Dememiz o ki siz tedbir almazsanız bu tür acı olaylar daha çok karşılaşırız.
Bu eğlence alanlarının denetimi yapılmaz mı arkadaş?
Dünyanın gözünün üzerinde olduğu bu turizm merkezindeki başıboşluk, vurdumduymazlık neden?
Bile bile insan kendi ayağına sıkar mı?
Valilik, turizm müdürlüğü, esnaf odası, sanayi odası, belediyeler nerede?
Bu aymazlık neden?
Masaya yumruğunu vurarak fırsatçılara, bu tedbirsiz kişilere yok mu hesap soran?
Zaten yüksek fiyatlar, komisyonculuk belası ile Uzungöl'ün dış ülkelerde kötü reklamı yapılıyor.
Bir de şimdi bu tür olayların gündeme  gelmesiyle adı lekeleniyor.
Şimdi bazı çok bilmişler, bize şunu diyecek, bu tür olayları yazıp çizerek Uzungöl'ün kötü reklamını yapmayın diye!
İyi de asıl siz mi Uzungöl'e zarar veriyorsunuz yoksa biz mi?
Biz yazmasak bile yerli ve yabancı turistler gerekli yerlere yazıp çiziyorlar.
Ülkelerine gittiklerinde kötü reklamınızı en üst perdeden yapıyorlar merak etmeyin.
Bizim amacımız üzüm yemek, bağcıyı dövmek değil.
Yaşanan aksaklıklar, fahiş fiyatlar ve turistlerin sürekli kazıklanmasından ötürü yetkilileri harekete geçirmek.
Belki bazı duyarlı yetkililer, idareciler harekete geçer de göz göre göre turizmin baltalanmasına izin vermez diye…
Ama nerede bizimkisi de bir umut işte…
Bu tür başıboşluk devam ettiği müddetçe her yıl kentimize gelen turist sayısı hızla düşüyor. Bileseniz.
Dün turistleri taşıyan bir tur şoförü ile konuştum. Durum içler acısı. Turist sayısının bu yıl yarı yarıya düştüğünü söyledi.
Böyle vurdumduymaz devam edersek bu yarısını kaybedeceğimiz günler de çok uzak değil.
ÖNLEM ALINMASI İÇİN FACİA MI OLMALI?
Uzungöl'de yaşanan bu acı olayın ardından Çaykara Belediyesi, insan sapanını 9207 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına ilişkin yönetmeliğin 6. maddesine aykırı olduğu gerekçesiyle mühürleyerek kullanıma kapattı.
Ardından Çaykara Belediye Başkanı Hanefi Tok'un açıklamalarını hayretle okuduk.
Diyor ki Tok, "Sapanı mühürledik, kullanıma kapattık. Diğer eğlence araçlarımızın kontrolünü yapıyoruz. Turistlerin sağlıklı  zaman geçirmeleri için üzerimize düşen her şeyi yerine getiriyoruz."
Sayın başkan pes doğrusu…
Sayın Tok, adama sormazlar mı bu zamana kadar neredeydiniz?
İlla bir felaket olmasının ardından mı denetleme yapacaksınız?
Turizm sezonundan önce gerekli denetimleri yapsaydınız, daha sıkı tedbirler alsaydınız, fahiş fiyat uygulayan fırsatçılara izin vermeseydiniz de bu tür olayların önüne geçilerek Uzungöl'ün kötü reklamı olmasaydı daha iyi olmaz mıydı?
Ülkemizde her zaman olduğu gibi ne yazık ki yaşanan acı olayların ardından hep tedbir almak aklımıza geliyor.
Ve türlü bahanelerin arkasına sığınarak olayı hafifletilir, sorumlulara gerekli hesap sorulmaz.
Kabul edelim turizmin göz bebeği Uzungöl'ü rezil ettik, yüzümüzü gözümüze bulaştırdık. Kendi ayağımıza sıktık.
Burada suçlu sadece fırsatçılar değil, en az onlar kadar tüm uyarılara rağmen bunlara göz yuman ilgili yetkililer, yöneticiler, oda temsilcileri de suçludur.

wwwe.trabzonx.com' dan alınmıştır

DİĞER YAZILARI BAŞARININ ÖDÜLÜ OLDUĞU GİBİ BAŞARISIZLIĞINDA BİR BEDELİ OLMALI! 01-01-1970 03:00 SÜRMENE BELEDİYESİ'NDE BORÇ KRİZİ: HANGİSİ DOĞRU? 01-01-1970 03:00 UMUTSUZ VAKA 01-01-1970 03:00 HAYAL KIRIKLIĞI! 01-01-1970 03:00 KUSURSUZ FIRTINA 01-01-1970 03:00 GÜNAH KEÇİSİ FATİH HOCA DEĞİL 01-01-1970 03:00 YETENEK YOKSA SONUÇ DA YOK! 01-01-1970 03:00 MÜCADELE GÜZEL SKOR KÖTÜ! 01-01-1970 03:00 MADALYONUN İKİ FARKLI YÜZÜ 01-01-1970 03:00 ALLAH'TAN KORKMAZ, KULDAN UTANMAZLAR! 01-01-1970 03:00 BAŞKAN DOĞAN'IN TRABZONSPOR'A BORCU VAR! 01-01-1970 03:00 MİLYONLARIN GÖNLÜNÜ ÇALAN BAŞKAN: FERDİ ZEYREK 01-01-1970 03:00 SUÇLAMAK YOK, ÇÖZÜM ŞART 01-01-1970 03:00 FIRTINA İSTEDİĞİNİ ALDI AMA... 01-01-1970 03:00 İSTİFA ET HACIOSMANOĞLU! 01-01-1970 03:00 MUHTEŞEMSİNİZ BİZİM UŞAKLAR 01-01-1970 03:00 TEKKE GELDİ, KABUS BİTTİ 01-01-1970 03:00 BANZA VARSA SORUN YOK 01-01-1970 03:00 BU TAKIM NE ZAMAN OYNAYACAK HOCAM 01-01-1970 03:00 KAZANAN HAKLIDIR! 01-01-1970 03:00 YİNE İŞKENCE YİNE KABUS! 01-01-1970 03:00 İŞTE GERÇEK FIRTINA 01-01-1970 03:00 GALİPTİR BU YOLDA MAĞLUP! 01-01-1970 03:00 TRABZONLULARIN MECLİS'TEKİ GÜR SESİ: YAVUZ AYDIN 01-01-1970 03:00 GÜNEŞ DOĞMAZ OLDU! 01-01-1970 03:00 ÇIRAKLIK DÖNEMİ BİTTİ SAYIN DOĞAN! 01-01-1970 03:00 TRABZONSPOR FABRİKA AYARLARINA GERİ DÖNDÜ! 01-01-1970 03:00 BİR YANDA DOĞA KATLİAMI BİR YANDA TURİZM! 01-01-1970 03:00 CHAM BÖYLE İSTEDİ 01-01-1970 03:00 MEGA PROJELER NE ALEMDE SAYIN KOÇ? 01-01-1970 03:00 ÇALGI ÇENGİYE PARA VAR, YATIRIMA YOK! 01-01-1970 03:00 ÇÖKÜŞ! 01-01-1970 03:00 DOSTLUK KAZANSIN 01-01-1970 03:00 ŞEHİR HASTANESİ ÖLÜM HASTANESİ OLMASIN! 01-01-1970 03:00 FENERBAHÇE YİNE HAKEMLE KAZANDI... TÜRK FUTBOLUNA YAZIK OLUYOR... 01-01-1970 03:00 YILMAZ BÜYÜKAYDIN'A MEKTUP 01-01-1970 03:00 UTANÇ GECESİ! 01-01-1970 03:00 VİSCA'DAN HAYAT ÖPÜCÜĞÜ 01-01-1970 03:00 'KURUNUN YANINDA YAŞ DA YANAR' SAYIN KATMER! 01-01-1970 03:00 YRP'NİN HIZLI ÇÖKÜŞÜ! 01-01-1970 03:00 BU KAÇINCI POT KIRIŞINIZ SAYIN BAŞKAN? 01-01-1970 03:00 TRABZON'U REZİL ETTİNİZ! 01-01-1970 03:00 UĞURCAN ÇAKIR'DAN UTANIN! 01-01-1970 03:00 HERKES EVİNİN ÖNÜNDEKİ ÇÖPLERİ TEMİZLESİN! 01-01-1970 03:00 KARANLIKTAN AYDINLIĞA! 01-01-1970 03:00 GÜNEŞLİ GÜNLER YAKIN 01-01-1970 03:00 ÇAĞ DIŞI ZİHNİYET AK PARTİ'YE KAYBETTİRİYOR! 01-01-1970 03:00 AVCI'NIN ENKAZI! 01-01-1970 03:00 MESSİ-RONALDO GELSE BU TAKIM İFLAH OLMAZ! 01-01-1970 03:00 AYRILIKLAR DA SEVDAYA DAHİL! 01-01-1970 03:00 HAVAYA YATIRIM 01-01-1970 03:00 'DÜN DÜNDE KALDI CANCAĞIZIM YENİ ŞEYLER SÖYLEMEK LAZIM' 01-01-1970 03:00 UĞURCAN'A DUA EDİN! 01-01-1970 03:00 'KAYIKÇI KAVGASI' TRABZON'A ZARAR VERİYOR 01-01-1970 03:00 BU OYUNLA ZOR! 01-01-1970 03:00 GENÇ VE KAYA BİR ÇUVAL İNCİRİ BERBAT ETTİ! 01-01-1970 03:00 OYUN VASAT SONUÇ GÜZEL 01-01-1970 03:00 SEZGİN MUMCU VE EKİBİNİN SUYU ISINDI! 01-01-1970 03:00 BAK SEN ŞU YILDIRIM'IN YAPTIĞINA! 01-01-1970 03:00 KIBRIS'IN EFSANESİ SAMSUN'UN SEVGİLİSİ 01-01-1970 03:00 GEMİ BATMAK ÜZERE DUYAN VAR MI? 01-01-1970 03:00 YENİ BİR BAŞLANGIÇ 01-01-1970 03:00 Vefa, İstanbul’da Semt Adı İmiş! 01-01-1970 03:00 Milletle oyun olmaz! 01-01-1970 03:00 RİZE’DE SEÇİM SÜRPRİZLERE GEBE! 01-01-1970 03:00 İyi Parti’de başarı hikayesi yazılır mı? 01-01-1970 03:00 Atı Alan Üsküdar’ı Çoktan Geçti Bile! 01-01-1970 03:00 Ne oldu şu kadro meselesi! 01-01-1970 03:00 AK Parti Rize’de neler oluyor? 01-01-1970 03:00 Yazık Oluyor Milletin Parasına 01-01-1970 03:00 Çay ve fındıkta durum vahim! 01-01-1970 03:00 Fındık Fiyatı Neden Açıklanmaz? 01-01-1970 03:00 Araklı’ya Sahip Çıkan Var Mı? 01-01-1970 03:00 Bu Gidişle Oteller Sinek Avlayacak! 01-01-1970 03:00 Herkes kendi evinin önüne bakmalı! 01-01-1970 03:00 46 yıl sonra gelen zafer 01-01-1970 03:00 Halka Hizmet Hakka Hizmettir 01-01-1970 03:00 Boş lakırdılarla seçim kazanılmaz! 01-01-1970 03:00 Çankaya Mahallesi’nde Yol Çilesi! 01-01-1970 03:00 Rize’de kazan kaynıyor! 01-01-1970 03:00 Niteliksiz kalabalık! 01-01-1970 03:00 Çadır kentlere ihtiyaç var 01-01-1970 03:00 Vakalar Patladı Çocuklar Perişan 01-01-1970 03:00 Adaletse Herkese Adalet! 01-01-1970 03:00 Bu Nasıl Adalet? 01-01-1970 03:00 İşsizler İşkur’a mahkum edilmesin 01-01-1970 03:00 Talep yoksa uçuş da yok! 01-01-1970 03:00 Sağlık İhmale Gelmez! 01-01-1970 03:00 Randıman yoksa para da yok! 01-01-1970 03:00 Akif’in de dediği gibi… “Çiğnerim, çiğnenirim hakkı tutup kaldırırım” 01-01-1970 03:00