ÇIRAKLIK DÖNEMİ BİTTİ SAYIN DOĞAN!

Hüseyin TERZİ

02-12-2024 22:44

Trabzonspor'un Olağan Seçimli Genel Kurulunda mevcut başkan Ertuğrul Doğan, tek listeyle girdiği seçimde yeniden başkanlığa seçildi.

Adaylığa cesaret edemeyenlerin ortaya çıkmaması nedeniyle Başkan Doğan'ın rakipsiz kalması kongrenin sönük, coşkusuz, heyecansız geçmesine neden oldu.

Tabii bunda kötü saha sonuçlarının etkisi de büyük.

Kongrede  9 bin 909 üyeden 2 bin 585’i oy kullandı. Genel Kurul’da Doğan, bin 572 oy aldı.

1013 oy ise geçersiz sayıldı.

Yani tepkili üyeler boş oy attı veya Doğan'ın listesindeki yöneticilerin üzerini çizdiler.

Bunun anlamı gayet açık.

Üyeler bir anlamda Doğan'a ve ekibine uyarı verdiler.

Dediler ki özellikle son 2 yılda batağa sürüklediğiniz bu kulübü bu bataklıktan çıkarın, çıkaramazsınız gidersiniz dediler.

İkincisi de yönetimde görmek istemedikleri isimlerin üzerini çizdiler.

Böylece bu oylar geçersiz sayıldı.

Sayın Doğan ve ekibi gerekli uyarıyı almıştır.

***

Evet Başkan Doğan ve ekibi çıraklık döneminde büyük hatalar yaptılar.

Kulübü Bankalar Birliği'nden çıkarmakla övünen sayın Doğan, özellikle son 2 sezonda takımdan gönderilen Abdullah Avcı ile birlikte yaptığı çöp transferler, kulübün başına bela oldu.

Harcanan büyük paralara rağmen sahadaki sonuç koskocaman hüsran oldu.

Geçen sezon, Avcı yönetiminde lige erkenden havlu atan Trabzonspor, Beşiktaş'ın genç ve tecrübesiz hocası Serdar Topraktepe'ye karşı da kupayı kaybetti.

Bu sezon ise  önce Avrupa Ligi'ne ardından Avrupa Konferans Ligine havlu attılar.

Süper Lig'de ise koca çınar Trabzonspor'un alt sıralarda oluşunu üzülerek, kahrolarak izliyoruz.

Son 2 yılda kadro istikrarının sağlanamaması bunda en büyük etken.

Özellikle bu sezon emekliliği gelmiş ve 'müzmin sakat' oldukları iddia edilen Savic, Nwakaeme gibi oyunculara yüksek ücretler verilerek kadroya dahil edilmesi büyük tepki çekerken kulübü de ekonomik çıkmazın içine sürükledi.

Deneme-yanılma yöntemiyle transfer edilen oyunculara tazminatta verilerek takımdan gönderilmesi kulübü ekonomik anlamda iyice dar boğaza sürükledi.

Hani sürekli söyleniyor ya başkan Doğan, 'takımı ekonomik anlamda kurtaracak' diye…

İyi de Trabzonspor'un formasının ağırlığını kaldıramayacak vasat oyuncuları da kulübe toplayan ardından üzerine bir de para verip gönderen yine Doğan'ın kendisi ve ekibi.

***

Hatalar zinciri uzayıp gider.

Evet Doğan, büyük hatalar yaptı, ortada sportif anlamda son 2 sezondur bir başarı yok.

Kulüp yanlış transferler yüzünden ekonomik olarak büyük bir çıkmazın içerisinde.

Ama diyoruz ki 'Kol kırılır yen içinde kalır.'

Trabzonspor'un Trabzon'dan başka dostu yoktur.

Bu yüzden her şeye rağmen takıma, yönetime sahip çıkmak, destek olmak zorundayız.

Zaten bu sayın Doğan'ın son şansı.

Kanaatimce yapamazsa affını isteyip kendisi görevi bırakacaktır.

Umarız başarılı olur, çıraklık döneminde yaptığı hataları tekrarlamaz.

Artık gelinen noktada büyük paralar harcayarak sahada ruhsuz bir şekilde sözde yıldız oyunculara ihtiyaç yoktur.

Trabzonspor için  90 dakika boyunca savaşan, terinin son damlasına kadar mücadele eden oyunculara ihtiyaç var.

Marifet başarıya aç potansiyelli oyuncuları, genç yetenekleri uygun fiyata bulup getirebilmek.

Ardından da değerini bulduğu takdirde iyi bir fiyata satabilmek.

Bunu yapabiliyor musunuz işte asıl yöneticilik başarısı budur.

***

Her basın toplantısında, her açıklamasında sürekli 'Taraftarımıza, camiamıza mahcubuz' diyen Doğan'ın önünde hatalarını telafi edebilecek yeni bir dönem var.

Bu mahcubiyetten kurtulmak sizin elinizde sayın Doğan.

Sizden takımın içine düştüğü bu sıkıntılı durumda kimse şampiyonluk beklemiyor. En azından takım ekonomik anlamda düzlüğe çıkana kadar.

Ekonomik düzlüğe çıkmak için vaat ettiğiniz projeleri hayata geçirin, işi bitmiş, emekliliği gelmiş ve vasat oyuncuları transfer etmeyin, genç potansiyelli oyuncuları takıma kazandırın, teknik ekiple birlikte altyapıdaki genç yetenekleri A takıma kazandırarak geleceğin takımını kurun, başarı zaten kendiliğinden gelecektir.

Hem ekonomik hem de sportif anlamda.

Bir önerim de Trabzonspor'un genç yeni yöneticilerine.

Geçmiş yıllarda adı sanı duyulmayan birçok iş insanı yönetime girerek Trabzonspor sayesinde kimlik kazandı, kısa süreli de olsa şana, şöhrete kavuştu, bir şekilde tabiri caizse köşeyi döndüler ama siz Trabzonspor'dan güç alan değil, Trabzonspor'a güç veren isimler olun.

Yıllar geçse bile yaptıkları icraatlar, Trabzonspor'a verdikleri güç ile hala gönüllerde yaşayan, unutulmayan, efsane yöneticiler Kenan İskender, Süha Akçay, Hayrettin Hacısalihoğlu ve daha niceleri gibi sizler de adınızı Trabzonspor tarihine altın harflerle yazdırın, onları örnek alın. 

Aksi takdirde Trabzonspor'dan güç alan, başarısız olan yöneticiler gibi sizler de ilerleyen süreçte unutulup gideceksiniz, kimse isminizi bile hatırlamayacak.

Yeni dönemde aynı hataların yapılmaması kaydıyla Başkan Ertuğrul Doğan ve yönetimini tebrik ediyor, görevlerinde başarılar diliyorum. 
Kaynak: Trabzonx.com

DİĞER YAZILARI BAŞARININ ÖDÜLÜ OLDUĞU GİBİ BAŞARISIZLIĞINDA BİR BEDELİ OLMALI! 01-01-1970 03:00 SÜRMENE BELEDİYESİ'NDE BORÇ KRİZİ: HANGİSİ DOĞRU? 01-01-1970 03:00 UMUTSUZ VAKA 01-01-1970 03:00 HAYAL KIRIKLIĞI! 01-01-1970 03:00 KUSURSUZ FIRTINA 01-01-1970 03:00 GÜNAH KEÇİSİ FATİH HOCA DEĞİL 01-01-1970 03:00 YETENEK YOKSA SONUÇ DA YOK! 01-01-1970 03:00 MÜCADELE GÜZEL SKOR KÖTÜ! 01-01-1970 03:00 MADALYONUN İKİ FARKLI YÜZÜ 01-01-1970 03:00 ALLAH'TAN KORKMAZ, KULDAN UTANMAZLAR! 01-01-1970 03:00 BAŞKAN DOĞAN'IN TRABZONSPOR'A BORCU VAR! 01-01-1970 03:00 MİLYONLARIN GÖNLÜNÜ ÇALAN BAŞKAN: FERDİ ZEYREK 01-01-1970 03:00 SUÇLAMAK YOK, ÇÖZÜM ŞART 01-01-1970 03:00 FIRTINA İSTEDİĞİNİ ALDI AMA... 01-01-1970 03:00 İSTİFA ET HACIOSMANOĞLU! 01-01-1970 03:00 MUHTEŞEMSİNİZ BİZİM UŞAKLAR 01-01-1970 03:00 TEKKE GELDİ, KABUS BİTTİ 01-01-1970 03:00 BANZA VARSA SORUN YOK 01-01-1970 03:00 BU TAKIM NE ZAMAN OYNAYACAK HOCAM 01-01-1970 03:00 KAZANAN HAKLIDIR! 01-01-1970 03:00 YİNE İŞKENCE YİNE KABUS! 01-01-1970 03:00 İŞTE GERÇEK FIRTINA 01-01-1970 03:00 GALİPTİR BU YOLDA MAĞLUP! 01-01-1970 03:00 TRABZONLULARIN MECLİS'TEKİ GÜR SESİ: YAVUZ AYDIN 01-01-1970 03:00 GÜNEŞ DOĞMAZ OLDU! 01-01-1970 03:00 TRABZONSPOR FABRİKA AYARLARINA GERİ DÖNDÜ! 01-01-1970 03:00 BİR YANDA DOĞA KATLİAMI BİR YANDA TURİZM! 01-01-1970 03:00 CHAM BÖYLE İSTEDİ 01-01-1970 03:00 MEGA PROJELER NE ALEMDE SAYIN KOÇ? 01-01-1970 03:00 ÇALGI ÇENGİYE PARA VAR, YATIRIMA YOK! 01-01-1970 03:00 ÇÖKÜŞ! 01-01-1970 03:00 DOSTLUK KAZANSIN 01-01-1970 03:00 ŞEHİR HASTANESİ ÖLÜM HASTANESİ OLMASIN! 01-01-1970 03:00 FENERBAHÇE YİNE HAKEMLE KAZANDI... TÜRK FUTBOLUNA YAZIK OLUYOR... 01-01-1970 03:00 YILMAZ BÜYÜKAYDIN'A MEKTUP 01-01-1970 03:00 UTANÇ GECESİ! 01-01-1970 03:00 VİSCA'DAN HAYAT ÖPÜCÜĞÜ 01-01-1970 03:00 'KURUNUN YANINDA YAŞ DA YANAR' SAYIN KATMER! 01-01-1970 03:00 YRP'NİN HIZLI ÇÖKÜŞÜ! 01-01-1970 03:00 BU KAÇINCI POT KIRIŞINIZ SAYIN BAŞKAN? 01-01-1970 03:00 TRABZON'U REZİL ETTİNİZ! 01-01-1970 03:00 UĞURCAN ÇAKIR'DAN UTANIN! 01-01-1970 03:00 HERKES EVİNİN ÖNÜNDEKİ ÇÖPLERİ TEMİZLESİN! 01-01-1970 03:00 KARANLIKTAN AYDINLIĞA! 01-01-1970 03:00 GÜNEŞLİ GÜNLER YAKIN 01-01-1970 03:00 ÇAĞ DIŞI ZİHNİYET AK PARTİ'YE KAYBETTİRİYOR! 01-01-1970 03:00 AVCI'NIN ENKAZI! 01-01-1970 03:00 MESSİ-RONALDO GELSE BU TAKIM İFLAH OLMAZ! 01-01-1970 03:00 AYRILIKLAR DA SEVDAYA DAHİL! 01-01-1970 03:00 HAVAYA YATIRIM 01-01-1970 03:00 'DÜN DÜNDE KALDI CANCAĞIZIM YENİ ŞEYLER SÖYLEMEK LAZIM' 01-01-1970 03:00 UĞURCAN'A DUA EDİN! 01-01-1970 03:00 'KAYIKÇI KAVGASI' TRABZON'A ZARAR VERİYOR 01-01-1970 03:00 BU OYUNLA ZOR! 01-01-1970 03:00 GENÇ VE KAYA BİR ÇUVAL İNCİRİ BERBAT ETTİ! 01-01-1970 03:00 OYUN VASAT SONUÇ GÜZEL 01-01-1970 03:00 SEZGİN MUMCU VE EKİBİNİN SUYU ISINDI! 01-01-1970 03:00 BAK SEN ŞU YILDIRIM'IN YAPTIĞINA! 01-01-1970 03:00 KIBRIS'IN EFSANESİ SAMSUN'UN SEVGİLİSİ 01-01-1970 03:00 UZUNGÖL'Ü KAYBEDİYORUZ! 01-01-1970 03:00 GEMİ BATMAK ÜZERE DUYAN VAR MI? 01-01-1970 03:00 YENİ BİR BAŞLANGIÇ 01-01-1970 03:00 Vefa, İstanbul’da Semt Adı İmiş! 01-01-1970 03:00 Milletle oyun olmaz! 01-01-1970 03:00 RİZE’DE SEÇİM SÜRPRİZLERE GEBE! 01-01-1970 03:00 İyi Parti’de başarı hikayesi yazılır mı? 01-01-1970 03:00 Atı Alan Üsküdar’ı Çoktan Geçti Bile! 01-01-1970 03:00 Ne oldu şu kadro meselesi! 01-01-1970 03:00 AK Parti Rize’de neler oluyor? 01-01-1970 03:00 Yazık Oluyor Milletin Parasına 01-01-1970 03:00 Çay ve fındıkta durum vahim! 01-01-1970 03:00 Fındık Fiyatı Neden Açıklanmaz? 01-01-1970 03:00 Araklı’ya Sahip Çıkan Var Mı? 01-01-1970 03:00 Bu Gidişle Oteller Sinek Avlayacak! 01-01-1970 03:00 Herkes kendi evinin önüne bakmalı! 01-01-1970 03:00 46 yıl sonra gelen zafer 01-01-1970 03:00 Halka Hizmet Hakka Hizmettir 01-01-1970 03:00 Boş lakırdılarla seçim kazanılmaz! 01-01-1970 03:00 Çankaya Mahallesi’nde Yol Çilesi! 01-01-1970 03:00 Rize’de kazan kaynıyor! 01-01-1970 03:00 Niteliksiz kalabalık! 01-01-1970 03:00 Çadır kentlere ihtiyaç var 01-01-1970 03:00 Vakalar Patladı Çocuklar Perişan 01-01-1970 03:00 Adaletse Herkese Adalet! 01-01-1970 03:00 Bu Nasıl Adalet? 01-01-1970 03:00 İşsizler İşkur’a mahkum edilmesin 01-01-1970 03:00 Talep yoksa uçuş da yok! 01-01-1970 03:00 Sağlık İhmale Gelmez! 01-01-1970 03:00 Randıman yoksa para da yok! 01-01-1970 03:00 Akif’in de dediği gibi… “Çiğnerim, çiğnenirim hakkı tutup kaldırırım” 01-01-1970 03:00