BU KAÇINCI POT KIRIŞINIZ SAYIN BAŞKAN?

Hüseyin TERZİ

02-10-2024 20:47

Trabzon' da bir ilçe belediye başkanı var ki kırdığı potların haddi hesabı yok.
Belki siyasi tecrübesinin yetersiz olmasından belki de heyecanına yenik düştüğünden bu hatalara düşüyor.
31 Mart yerel seçimlerinin öncesinde saha çalışmalarında oy isterken vatandaşla diyaloğa giriyor.
Vatandaş diyor ki 'Başkanım siz iyi bir insansınız ama AK Parti'ye oy vermeyeceğim' diyor
O zaman aday olan şimdiki belediye başkanı da 'AK Parti'ye değil bana oy vereceksin' diyor.
Bu söz AK Parti camiasında tartışmalara neden olmuştu.
Kimden mi bahsediyorum Araklı Belediye Başkanı Hüseyin Avni Coşkun Çebi'den…
Trabzon'da bazı üst düzey AK Partili yöneticiler, açık bir şekilde Çebi'yi eleştirmişti.
Çebi'nin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın sayesinde aday gösterildiğini  dile getirmişlerdi.
O dönem aldığımız duyumlara göre Çebi'nin adaylığı geri çekilecekken eski milletvekili, ağabeyi İbrahim Çebi'nin araya girmesiyle son anda Çebi ile yola devam edilmişti.
***
Başkan Çebi şimdi de “Türkiye’de ve Avrupa’da ilk” denilerek bin bir süslü vaatlerle 2019 yılında Araklı'da kurularak vatandaşın başına bela edilen katı atık bertaraf tesisi ile ilgili gündeme geldi.
Çebi çöp kamyonlarına izin vermeyen yöre halkını ikna etmek için olay yerine gitti.
Orada vatandaşla diyaloğa girdi.
Bir başka vatandaş bu diyaloğu kayda alırken Çebi, görüntülerde hiç te hoş olmayan, kırıcı, aşağılayıcı cümleler kurdu.
Vatandaşa diyor ki Sayın Çebi “Sen ne mezunusun? Senin ne mezunu olduğun önemli. Mantığın çalışmıyor çünkü."
İnanılır gibi değil. Akıl tutulması. Bunu söyleyen vatandaşların oylarıyla seçilen bir belediye başkanı.
Tamam Sayın Başkan herkes, hepimiz hata yapabiliriz, insanız hatasız kul olmaz lakin sizin bulunduğunuz makam itibariyle normal bir vatandaştan çok daha dikkatli, hassas olmanız gerekmez mi?
Buradan şunu mu anlamalıyız sayın Çebi, üniversite diploması olmayanlar sizin gözünüzde değersiz mi?
Veya tüm diploması olanlar çok mu zeki, akıllı, mantıklı düşünebiliyor?
Çevremizde öyle diplomalılar görüyoruz ki tabiri caizse 'beş para etmez' vatana, millete bir hayrı dokunmaz!
Öyle de ilkokul veya ortaokul mezunlarına şahit oluyoruz ki özellikle eli öpülesi kıymetli büyüklerimiz bazı diplomalıları cebinden çıkarır.
Sayın Çebi, o mahallede kötü kokuyu yıllarca çeken, ruh ve beden sağlığı bozulan vatandaşların ne çektiğinden haberiniz var mı?
Bunun diplomayla ne ilgisi var!
Belki çöp tesisi sizin zamanınızda yapılmadı, sizin bir kabahatiniz yok.
Ancak hem adaylık döneminizde hem de şimdi sürekli sorunları çözeceğinizin sözünü veriyorsunuz.
Doğal olarak bu sorunu üzerinize alıyorsunuz, vatandaşa vaat veriyorsunuz.
Siz verdiğiniz söz ve sözleri yerine getirmeye bakınız, vatandaşları terslemeyiniz.
***
Sormadan da edemeyeceğiz sayın Çebi, ekip arkadaşlarınız içerisinde ilkokul veya ortaokul mezunu olanlar varmış!
Neden o zaman bunları kendinize yol arkadaşı seçtiniz, diplomalılara neden görev vermediniz?
Hem de adaylık döneminizde belediyede işin ehli olanlara liyakat sahibi kişilere işleri emanet edeceğiz demenize rağmen!
Sizce de ortada bir çelişki, tutarsızlık yok mu sayın başkan?
Ayrıca belediyedeki tüm personel üniversite mezunu mu?
Olmaz sayın başkan, bin düşünüp bir konuşmakta fayda var.
Diplomalı veya diplomasız bu insanlar size destek vermiş, altını çizerek söylüyorum vermeyenler dahi olsa siz şehri eminsiniz, sınıf ayrımı gözetmeden herkese eşit mesafede hizmet etmek zorundasınız.
İlçenin sorunlarını çözmek sorundasınız.
Keyfiniz yerinde olduğunda sosyal medyaya attığınız fotoğraflarda, videolarda vatandaşla sarmaş dolaş gözüküyorsunuz.
Ama işler azıcık sarpa sardığında vatandaşla didiştiğinizde veya ters davrandığınızda o zaman sizin samimiyetiniz sorgulanır, inandırıcılığınızı kaybedersiniz.
Vatandaş bir affeder iki affeder sonra affetmez, sırt döner.
Zamanı geldiğinde de faturayı keser.
Dikkat diyoruz sayın başkan… Sağduyuyu elden bırakmayın…
***
Bir de açıklamanızda şöyle bir siteminiz var. Demişsiniz ki "Bunu kullanmaya çalışan hayatta Araklı‘ya tek bir çivi çakmamış ve tek bir çivi çakma ihtimali olmamış insanlar bunu aleyhime kullanmaya çalışıyorlar."
Sayın başkan, aleyhinizde kim veya kimler kullanıyor? Kamuoyu açıklama bekliyor.
Lakin siz icra makamındasınız.
Araklı'ya çiviyi siz ve ekip arkadaşlarınız çakacak, bunun için bu işe talip oldunuz, bu yüzden vatandaşların oyunu alarak o makam koltuğunda oturuyorsunuz.
Şimdi bahane üretme, sızlanma zamanı değil.
Elbette işiniz kolay değil zor, bunun farkındayız.
Lakin bile bile, isteyerek, gönüllü olarak bu işlere talip oldunuz.
Bu yüzden söz verdiğiniz gibi Araklılar sizden hizmet bekliyor.
Araklı-Dağbaşı yolu, çöp sorununun ortadan kalkması, Turup'a teleferik, sos veren ilçenin altyapısı ve daha niceleri…
Araklı halkı sizden verdiğiniz sözleri yerine getirmenizi bekliyor.
Bu yüzden eleştirilere, serzenişlere çok fazla takılmamalısınız.
Çivi çakması gerekenler icra makamında olarak sizlersiniz. Çünkü siz bu sorumluluğu  severek, isteyerek  gönüllü olarak üstlendiniz.
Bulunduğunuz makamlar eleştiri makamlarıdır.
Bu yüzden siyasetçiler, STK temsilcileri, muhtarlar, gazeteciler, vatandaşlar sizi eleştirebilir.
Takılmamanızı tavsiye ederim.
Ne diyor Şeyh Edebali, Osman Gazi'ye 'Suçlamak (eleştirmek) bize, katlanmak sana'
Evet sayın başkan, daha sabırlı olmanızı size öneririm

*Bu yazı trabzonx.com'dan alınmıştır

DİĞER YAZILARI BAŞARININ ÖDÜLÜ OLDUĞU GİBİ BAŞARISIZLIĞINDA BİR BEDELİ OLMALI! 01-01-1970 03:00 SÜRMENE BELEDİYESİ'NDE BORÇ KRİZİ: HANGİSİ DOĞRU? 01-01-1970 03:00 UMUTSUZ VAKA 01-01-1970 03:00 HAYAL KIRIKLIĞI! 01-01-1970 03:00 KUSURSUZ FIRTINA 01-01-1970 03:00 GÜNAH KEÇİSİ FATİH HOCA DEĞİL 01-01-1970 03:00 YETENEK YOKSA SONUÇ DA YOK! 01-01-1970 03:00 MÜCADELE GÜZEL SKOR KÖTÜ! 01-01-1970 03:00 MADALYONUN İKİ FARKLI YÜZÜ 01-01-1970 03:00 ALLAH'TAN KORKMAZ, KULDAN UTANMAZLAR! 01-01-1970 03:00 BAŞKAN DOĞAN'IN TRABZONSPOR'A BORCU VAR! 01-01-1970 03:00 MİLYONLARIN GÖNLÜNÜ ÇALAN BAŞKAN: FERDİ ZEYREK 01-01-1970 03:00 SUÇLAMAK YOK, ÇÖZÜM ŞART 01-01-1970 03:00 FIRTINA İSTEDİĞİNİ ALDI AMA... 01-01-1970 03:00 İSTİFA ET HACIOSMANOĞLU! 01-01-1970 03:00 MUHTEŞEMSİNİZ BİZİM UŞAKLAR 01-01-1970 03:00 TEKKE GELDİ, KABUS BİTTİ 01-01-1970 03:00 BANZA VARSA SORUN YOK 01-01-1970 03:00 BU TAKIM NE ZAMAN OYNAYACAK HOCAM 01-01-1970 03:00 KAZANAN HAKLIDIR! 01-01-1970 03:00 YİNE İŞKENCE YİNE KABUS! 01-01-1970 03:00 İŞTE GERÇEK FIRTINA 01-01-1970 03:00 GALİPTİR BU YOLDA MAĞLUP! 01-01-1970 03:00 TRABZONLULARIN MECLİS'TEKİ GÜR SESİ: YAVUZ AYDIN 01-01-1970 03:00 GÜNEŞ DOĞMAZ OLDU! 01-01-1970 03:00 ÇIRAKLIK DÖNEMİ BİTTİ SAYIN DOĞAN! 01-01-1970 03:00 TRABZONSPOR FABRİKA AYARLARINA GERİ DÖNDÜ! 01-01-1970 03:00 BİR YANDA DOĞA KATLİAMI BİR YANDA TURİZM! 01-01-1970 03:00 CHAM BÖYLE İSTEDİ 01-01-1970 03:00 MEGA PROJELER NE ALEMDE SAYIN KOÇ? 01-01-1970 03:00 ÇALGI ÇENGİYE PARA VAR, YATIRIMA YOK! 01-01-1970 03:00 ÇÖKÜŞ! 01-01-1970 03:00 DOSTLUK KAZANSIN 01-01-1970 03:00 ŞEHİR HASTANESİ ÖLÜM HASTANESİ OLMASIN! 01-01-1970 03:00 FENERBAHÇE YİNE HAKEMLE KAZANDI... TÜRK FUTBOLUNA YAZIK OLUYOR... 01-01-1970 03:00 YILMAZ BÜYÜKAYDIN'A MEKTUP 01-01-1970 03:00 UTANÇ GECESİ! 01-01-1970 03:00 VİSCA'DAN HAYAT ÖPÜCÜĞÜ 01-01-1970 03:00 'KURUNUN YANINDA YAŞ DA YANAR' SAYIN KATMER! 01-01-1970 03:00 YRP'NİN HIZLI ÇÖKÜŞÜ! 01-01-1970 03:00 TRABZON'U REZİL ETTİNİZ! 01-01-1970 03:00 UĞURCAN ÇAKIR'DAN UTANIN! 01-01-1970 03:00 HERKES EVİNİN ÖNÜNDEKİ ÇÖPLERİ TEMİZLESİN! 01-01-1970 03:00 KARANLIKTAN AYDINLIĞA! 01-01-1970 03:00 GÜNEŞLİ GÜNLER YAKIN 01-01-1970 03:00 ÇAĞ DIŞI ZİHNİYET AK PARTİ'YE KAYBETTİRİYOR! 01-01-1970 03:00 AVCI'NIN ENKAZI! 01-01-1970 03:00 MESSİ-RONALDO GELSE BU TAKIM İFLAH OLMAZ! 01-01-1970 03:00 AYRILIKLAR DA SEVDAYA DAHİL! 01-01-1970 03:00 HAVAYA YATIRIM 01-01-1970 03:00 'DÜN DÜNDE KALDI CANCAĞIZIM YENİ ŞEYLER SÖYLEMEK LAZIM' 01-01-1970 03:00 UĞURCAN'A DUA EDİN! 01-01-1970 03:00 'KAYIKÇI KAVGASI' TRABZON'A ZARAR VERİYOR 01-01-1970 03:00 BU OYUNLA ZOR! 01-01-1970 03:00 GENÇ VE KAYA BİR ÇUVAL İNCİRİ BERBAT ETTİ! 01-01-1970 03:00 OYUN VASAT SONUÇ GÜZEL 01-01-1970 03:00 SEZGİN MUMCU VE EKİBİNİN SUYU ISINDI! 01-01-1970 03:00 BAK SEN ŞU YILDIRIM'IN YAPTIĞINA! 01-01-1970 03:00 KIBRIS'IN EFSANESİ SAMSUN'UN SEVGİLİSİ 01-01-1970 03:00 UZUNGÖL'Ü KAYBEDİYORUZ! 01-01-1970 03:00 GEMİ BATMAK ÜZERE DUYAN VAR MI? 01-01-1970 03:00 YENİ BİR BAŞLANGIÇ 01-01-1970 03:00 Vefa, İstanbul’da Semt Adı İmiş! 01-01-1970 03:00 Milletle oyun olmaz! 01-01-1970 03:00 RİZE’DE SEÇİM SÜRPRİZLERE GEBE! 01-01-1970 03:00 İyi Parti’de başarı hikayesi yazılır mı? 01-01-1970 03:00 Atı Alan Üsküdar’ı Çoktan Geçti Bile! 01-01-1970 03:00 Ne oldu şu kadro meselesi! 01-01-1970 03:00 AK Parti Rize’de neler oluyor? 01-01-1970 03:00 Yazık Oluyor Milletin Parasına 01-01-1970 03:00 Çay ve fındıkta durum vahim! 01-01-1970 03:00 Fındık Fiyatı Neden Açıklanmaz? 01-01-1970 03:00 Araklı’ya Sahip Çıkan Var Mı? 01-01-1970 03:00 Bu Gidişle Oteller Sinek Avlayacak! 01-01-1970 03:00 Herkes kendi evinin önüne bakmalı! 01-01-1970 03:00 46 yıl sonra gelen zafer 01-01-1970 03:00 Halka Hizmet Hakka Hizmettir 01-01-1970 03:00 Boş lakırdılarla seçim kazanılmaz! 01-01-1970 03:00 Çankaya Mahallesi’nde Yol Çilesi! 01-01-1970 03:00 Rize’de kazan kaynıyor! 01-01-1970 03:00 Niteliksiz kalabalık! 01-01-1970 03:00 Çadır kentlere ihtiyaç var 01-01-1970 03:00 Vakalar Patladı Çocuklar Perişan 01-01-1970 03:00 Adaletse Herkese Adalet! 01-01-1970 03:00 Bu Nasıl Adalet? 01-01-1970 03:00 İşsizler İşkur’a mahkum edilmesin 01-01-1970 03:00 Talep yoksa uçuş da yok! 01-01-1970 03:00 Sağlık İhmale Gelmez! 01-01-1970 03:00 Randıman yoksa para da yok! 01-01-1970 03:00 Akif’in de dediği gibi… “Çiğnerim, çiğnenirim hakkı tutup kaldırırım” 01-01-1970 03:00