ÇALGI ÇENGİYE PARA VAR, YATIRIMA YOK!

Hüseyin TERZİ

16-11-2024 16:30

Son günlerde belediyelerin konserlere ödediği ücretler kamuoyunda tartışılıyor.

Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB) ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ve Beykoz Belediyesi'ne konser incelemesi başlatıldı.

Ankara’daki incelemenin gerekçesi, Cumhuriyet'in 101'inci yıl kutlamaları kapsamında, 69 milyon liralık konser harcaması yapıldığı iddiası.

Aynı şekilde İBB ile Beykoz Belediyesi için de inceleme başlatıldı.

Hukuki süreç devam ediyor.

Yalnız gönül ister ki bu denetimler, incelemeler sadece CHP'li belediyeler için değil objektif şekilde parti ayrımı gözetmeksizin tüm il ve ilçe belediyelerine yapılsın.

Sadece konserler ilgili değil varsa bir usulsüzlük, yolsuzluk ilgili belediyelerin başkanları, daire amirleri cezalandırılsın, kimsenin gözünün yaşına bakılmasın.

Gelelim belediyelerin konser ve festival meselelerine…

Durumu genelden yerele indirmek gerekirse Trabzon'da da bazı belediyelerde geçen yaz konserler festivaller düzenlenmişti

Festival denince ilk akla gelen ilçe Akçaabat.

Hiçbir yıl Akçaabat'ta festivaller sekmez, her yıl yapılır.

Ama vatandaş ise göstermelik işlerden ziyade Trabzon'un en büyük iki ilçesinde daha büyük yatırımlar istiyor, eksikliklerin ivedilikle tamamlanmasını istiyor. 

Her neyse geçen yaz Araklı ve Arsin belediyeleri de konserler düzenlemişti bu yok zamanda!

Belediyelerin asli görevleri  konserler vermek,  festivaller düzenlemek değildir.

İlla da bu konserler belediyelerce yapılacaksa cüzi rakamlarla yapılmalı.

Bu düşünceyi sürekli savunanlardanım.

Yasal olarak belediyelerin önlerinde bir engel olmasa da bence bu işlerden çok vatandaşın öncelikle problemlerini çözüm üretsinler.

Hele şu ekonomik buhranda konserlere verilen ücretler,  festivallere harcanan paralar israftan başka hiçbir şey değil.

Şuanda belediyelerin böyle bir lüksü hiç ama hiç yok.

Sanat camiası belediyelerden değil, müzik firmalarından beslensin, belediyeler vatandaşlara hizmet yeridir, sanatçıları besleme yerleri değildir.

Neymiş efendim, "Bu paralar belediyenin kasasından çıkmıyor, sponsorlarla hallediyoruz."

Öyle de olsa bu zamanda lüks bu iş kardeşim.

Bu sponsorları kentlerin  daha çok yatırım alması için sorunların giderilmesi için kullanmaya çalışın.

Hani sıkışınca vatandaşın sürekli yüzüne vuruyorsunuz ya "Borcumuz çok, kaynak yok" diye…

İşte bu konserler, festivaller için bulduğunuz sponsorları vatandaşın yararına kullanın.

Laf cambazlığı kimse yapmasın.

Hiçbir belediye başkanı, vatandaş saf yerine koymasın.

Varsa paranız, vatandaşın acil ihtiyaçlarını karşılayın, kentlerinizi yatırımlarla ihya edin.

Bırakın tribünlere oynamayı, icraat yapın.

Yatırıma veya vatandaşın sorunlarına gelince para yok ama konsere, festivale var!

Yemezler arkadaş, çalgı çengiye para var yatırıma sıra gelince yok.

İş yapın iş. Bırakın sazı, davulu, zurnayı…

Burada belediyelerin konser ve festival düzenlemelerini savunanlara da bir çift sözüm var.

Yok efendim, "Mahallemizin yolunu asfalt döktüremiyoruz, istinat duvarını yaptıramıyoruz, cadde ve sokaklarımız perişan vaziyette" gibi sözlerle ağlamayacaksınız.

Şuanda herkes biliyor ki birçok belediye batak durumda, bırakın yatırım yapmayı kimi belediyeler, personelin maaşını ödemekte bile zorlanıyor.

Bu yüzden en azından şimdi konser veya festival zamanı değil.

Belediyelerin  düzenlediği o konserlerde, festivallerde tüysüz yetimin hakkı var.

Milletin parasını çarçur etmeye kimsenin hakkı yok.

TEDBİR YOKSA GÖZYAŞI VAR

Rize'de dün meydana gelen 4.7'lik ve 4.8'lik deprem herkesi büyük endişeye sevk etti.

Çok şükür ki can kaybı yaşanmadı ancak bazı yapılarda hasar meydana geldi.

Bu deprem Karadeniz Bölgesi için çok ciddi bir uyarıdır. 

Sanırım bu kez 'Karadeniz deprem bölgesi değildir' algısı yıkılmıştır.

Rize'deki deprem bize şunu bir kez daha gösterdi; o da şu 2000'li yılların başından beri bilimsel raporlarla mücadele eden, yetkilileri uyaran Jeoloji Mühendisi Prof. Dr. Osman Bektaş'ın ne kadar haklı olduğunu…

Bazı çehreler tarafından 'felaket tellalı' olarak nitelendirilen Osman hocamız umarız bu kez ciddiye alınır.

Başımıza büyük felaketler gelmeden, acılar yaşanmadan, yürekler yanmadan Trabzon, Rize ve diğer illerde yapı stokları incelemeye alınmalı.

Çok eski ve riskli binalar yıkılmalı kimileri de güçlendirilimeli.

Depreme yönelik yatırımlara öncelik verilimeli, bilimin sesine kulak verilmeli.

Her zaman dediğimiz gibi felaketler yaşandıktan sonra insanlar öldükten sonra önlem alsanız ne olur almasanız ne olur.

Önemli olan facialar gelmeden tedbir almak.

Burada başta belediyelerimiz olmak üzere ilgili tüm kuruluşlara görev düşüyor.

Kimse parasızlıktan, kaynak olmadığından dem vurmasın, istenince konserlere, festivallere, şuna buna çok iyi kaynak, para bulunabiliyor.

İnsan hayatı her şeyden önemliyse hemen harekete geçilmeli uzman kişilerin görüşleriyle birlikte çalışmalara başlanılmalı.

Deprem yaşandıktan sonra sadece birkaç basın açıklamasıyla veya kuru uyarılarla bu iş geçiştirilmemeli.

DİĞER YAZILARI BAŞARININ ÖDÜLÜ OLDUĞU GİBİ BAŞARISIZLIĞINDA BİR BEDELİ OLMALI! 01-01-1970 03:00 SÜRMENE BELEDİYESİ'NDE BORÇ KRİZİ: HANGİSİ DOĞRU? 01-01-1970 03:00 UMUTSUZ VAKA 01-01-1970 03:00 HAYAL KIRIKLIĞI! 01-01-1970 03:00 KUSURSUZ FIRTINA 01-01-1970 03:00 GÜNAH KEÇİSİ FATİH HOCA DEĞİL 01-01-1970 03:00 YETENEK YOKSA SONUÇ DA YOK! 01-01-1970 03:00 MÜCADELE GÜZEL SKOR KÖTÜ! 01-01-1970 03:00 MADALYONUN İKİ FARKLI YÜZÜ 01-01-1970 03:00 ALLAH'TAN KORKMAZ, KULDAN UTANMAZLAR! 01-01-1970 03:00 BAŞKAN DOĞAN'IN TRABZONSPOR'A BORCU VAR! 01-01-1970 03:00 MİLYONLARIN GÖNLÜNÜ ÇALAN BAŞKAN: FERDİ ZEYREK 01-01-1970 03:00 SUÇLAMAK YOK, ÇÖZÜM ŞART 01-01-1970 03:00 FIRTINA İSTEDİĞİNİ ALDI AMA... 01-01-1970 03:00 İSTİFA ET HACIOSMANOĞLU! 01-01-1970 03:00 MUHTEŞEMSİNİZ BİZİM UŞAKLAR 01-01-1970 03:00 TEKKE GELDİ, KABUS BİTTİ 01-01-1970 03:00 BANZA VARSA SORUN YOK 01-01-1970 03:00 BU TAKIM NE ZAMAN OYNAYACAK HOCAM 01-01-1970 03:00 KAZANAN HAKLIDIR! 01-01-1970 03:00 YİNE İŞKENCE YİNE KABUS! 01-01-1970 03:00 İŞTE GERÇEK FIRTINA 01-01-1970 03:00 GALİPTİR BU YOLDA MAĞLUP! 01-01-1970 03:00 TRABZONLULARIN MECLİS'TEKİ GÜR SESİ: YAVUZ AYDIN 01-01-1970 03:00 GÜNEŞ DOĞMAZ OLDU! 01-01-1970 03:00 ÇIRAKLIK DÖNEMİ BİTTİ SAYIN DOĞAN! 01-01-1970 03:00 TRABZONSPOR FABRİKA AYARLARINA GERİ DÖNDÜ! 01-01-1970 03:00 BİR YANDA DOĞA KATLİAMI BİR YANDA TURİZM! 01-01-1970 03:00 CHAM BÖYLE İSTEDİ 01-01-1970 03:00 MEGA PROJELER NE ALEMDE SAYIN KOÇ? 01-01-1970 03:00 ÇÖKÜŞ! 01-01-1970 03:00 DOSTLUK KAZANSIN 01-01-1970 03:00 ŞEHİR HASTANESİ ÖLÜM HASTANESİ OLMASIN! 01-01-1970 03:00 FENERBAHÇE YİNE HAKEMLE KAZANDI... TÜRK FUTBOLUNA YAZIK OLUYOR... 01-01-1970 03:00 YILMAZ BÜYÜKAYDIN'A MEKTUP 01-01-1970 03:00 UTANÇ GECESİ! 01-01-1970 03:00 VİSCA'DAN HAYAT ÖPÜCÜĞÜ 01-01-1970 03:00 'KURUNUN YANINDA YAŞ DA YANAR' SAYIN KATMER! 01-01-1970 03:00 YRP'NİN HIZLI ÇÖKÜŞÜ! 01-01-1970 03:00 BU KAÇINCI POT KIRIŞINIZ SAYIN BAŞKAN? 01-01-1970 03:00 TRABZON'U REZİL ETTİNİZ! 01-01-1970 03:00 UĞURCAN ÇAKIR'DAN UTANIN! 01-01-1970 03:00 HERKES EVİNİN ÖNÜNDEKİ ÇÖPLERİ TEMİZLESİN! 01-01-1970 03:00 KARANLIKTAN AYDINLIĞA! 01-01-1970 03:00 GÜNEŞLİ GÜNLER YAKIN 01-01-1970 03:00 ÇAĞ DIŞI ZİHNİYET AK PARTİ'YE KAYBETTİRİYOR! 01-01-1970 03:00 AVCI'NIN ENKAZI! 01-01-1970 03:00 MESSİ-RONALDO GELSE BU TAKIM İFLAH OLMAZ! 01-01-1970 03:00 AYRILIKLAR DA SEVDAYA DAHİL! 01-01-1970 03:00 HAVAYA YATIRIM 01-01-1970 03:00 'DÜN DÜNDE KALDI CANCAĞIZIM YENİ ŞEYLER SÖYLEMEK LAZIM' 01-01-1970 03:00 UĞURCAN'A DUA EDİN! 01-01-1970 03:00 'KAYIKÇI KAVGASI' TRABZON'A ZARAR VERİYOR 01-01-1970 03:00 BU OYUNLA ZOR! 01-01-1970 03:00 GENÇ VE KAYA BİR ÇUVAL İNCİRİ BERBAT ETTİ! 01-01-1970 03:00 OYUN VASAT SONUÇ GÜZEL 01-01-1970 03:00 SEZGİN MUMCU VE EKİBİNİN SUYU ISINDI! 01-01-1970 03:00 BAK SEN ŞU YILDIRIM'IN YAPTIĞINA! 01-01-1970 03:00 KIBRIS'IN EFSANESİ SAMSUN'UN SEVGİLİSİ 01-01-1970 03:00 UZUNGÖL'Ü KAYBEDİYORUZ! 01-01-1970 03:00 GEMİ BATMAK ÜZERE DUYAN VAR MI? 01-01-1970 03:00 YENİ BİR BAŞLANGIÇ 01-01-1970 03:00 Vefa, İstanbul’da Semt Adı İmiş! 01-01-1970 03:00 Milletle oyun olmaz! 01-01-1970 03:00 RİZE’DE SEÇİM SÜRPRİZLERE GEBE! 01-01-1970 03:00 İyi Parti’de başarı hikayesi yazılır mı? 01-01-1970 03:00 Atı Alan Üsküdar’ı Çoktan Geçti Bile! 01-01-1970 03:00 Ne oldu şu kadro meselesi! 01-01-1970 03:00 AK Parti Rize’de neler oluyor? 01-01-1970 03:00 Yazık Oluyor Milletin Parasına 01-01-1970 03:00 Çay ve fındıkta durum vahim! 01-01-1970 03:00 Fındık Fiyatı Neden Açıklanmaz? 01-01-1970 03:00 Araklı’ya Sahip Çıkan Var Mı? 01-01-1970 03:00 Bu Gidişle Oteller Sinek Avlayacak! 01-01-1970 03:00 Herkes kendi evinin önüne bakmalı! 01-01-1970 03:00 46 yıl sonra gelen zafer 01-01-1970 03:00 Halka Hizmet Hakka Hizmettir 01-01-1970 03:00 Boş lakırdılarla seçim kazanılmaz! 01-01-1970 03:00 Çankaya Mahallesi’nde Yol Çilesi! 01-01-1970 03:00 Rize’de kazan kaynıyor! 01-01-1970 03:00 Niteliksiz kalabalık! 01-01-1970 03:00 Çadır kentlere ihtiyaç var 01-01-1970 03:00 Vakalar Patladı Çocuklar Perişan 01-01-1970 03:00 Adaletse Herkese Adalet! 01-01-1970 03:00 Bu Nasıl Adalet? 01-01-1970 03:00 İşsizler İşkur’a mahkum edilmesin 01-01-1970 03:00 Talep yoksa uçuş da yok! 01-01-1970 03:00 Sağlık İhmale Gelmez! 01-01-1970 03:00 Randıman yoksa para da yok! 01-01-1970 03:00 Akif’in de dediği gibi… “Çiğnerim, çiğnenirim hakkı tutup kaldırırım” 01-01-1970 03:00