Akif’in de dediği gibi… “Çiğnerim, çiğnenirim hakkı tutup kaldırırım”

Hüseyin TERZİ

11-08-2022 07:47

 

  
AK Parti Merkez Karar Yönetim Kurulu (MKYK) Üyesi Metin Külünk, birkaç gün önce sosyal medya hesabından ekonomi yönetimi ile ilgili önemli açıklamalar yaptı.

Tabii bu açıklamalar kamuoyunda bir hayli ses getirdi.

Sayın Külünk’ün açıklamaları ülkemizin içinde bulunduğu durumu özetler nitelikteydi.

Açıkçası Külünk, milyonların sözcüsü oldu.

Külünk özetle diyor ki ‘2023 yolunda ilerlerken en kritik alan olan ekonomide kaynakların betona, holdinglere ve büyük şirketlere akıtılmasının önüne geçilmeli ve halkın refahına odaklanılmalıdır. Türkiye'nin büyüme sorunu yok diyerek bu işin içinden çıkılamaz.’

Evet, can alıcı nokta burası.

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki AK Parti’nin kendi içerisinde bu tür eleştirilere pek alışık değiliz.

AK Parti’nin temsilcilerinden kitabın ortasından konuşurcasına hakikatleri ortaya koyan, sorunları, sıkıntıları dile getirenlere açıkçası pek şahit olmadık bugüne kadar.

‘Konuşursam ben ve partim zarar görür’ sığ bir bakış açısı ile hareket edildiği müddetçe aslında hem partinize hem de kendinize ihanet ediyorsunuz.

Ayrıca yanlışta da ısrar edilmesine neden oluyorsunuz.

Bunun bedelini de millet ödemek zorunda kalıyor. Oysa vatandaşa karşı sorumluluğunuz var.

Siz sorunları görmezlikten geldiğiniz sürece, vatandaşların feryadını duymazlıktan geldiğiniz müddetçe partinize iyilik değil, kötülük ediyorsunuz. Bunun bedeli de ağır olur!

Ortadaki bir sorunu illa ki muhalefet dile getirecek diye bir kaide yok ki bunu iktidar temsilcileri de pekala dile getirebilmelidir. Tıpkı Külünk’ün yaptığı gibi.

Milyonlarca vatandaşımızın farkında olduğu hakikati tüm şeffaflığı ile gözler önüne serdi.

Ne diyor Milli Şairimiz Mehmet Akif Ersoy “Zulmü Alkışlayamam” şiirinde,

‘Adam aldırmada geç git, diyemem aldırırım.

Çiğnerim, çiğnenirim, hakkı tutar kaldırırım!’

Evet Milli Şairimizin dediği gibi hakkı tutup kaldırmak gerek… Bedeli ne olursa olsun yapmak gerek.

Makam, koltuk kaygısı taşımadan tüm menfaatleri geride bırakarak sadece gerçekleri ve hakikati haykırmak gerek.

Omurgalı siyaset bunu gerektirir. Ama eğer halkın menfaatini değil de sadece kendi çıkarlarınızı düşünürseniz o zaman ‘Gelene ağam gidene paşam’ der durursunuz.

Böyle olduğu sürece de vatandaşa değil kendinize hizmet etmiş olursunuz.

Vatandaşın yarasına merhem olmazsınız.

Asıl meseleye gelecek olursak Külünk’ün ‘Betona gömülen paradan vatandaşa bir pay düşmüyor’ sözlerinden yola çıkarak sistemin artık değişmesi gerektiğinin sanırım herkes farkındadır.

Emekliye, memura, asgari ücretlisine yapılan zamların yetmediği ortadadır. Artık zenginden alınıp fakire verilmesi gereken bir sistemin ivedilikle hayata geçmesi elzem.

Zaten Allah’ın da emri bu yönde değil mi?

Enflasyonda boğulan vatandaşın artık canına tak etmiş durumda, beton karın doyurmuyor. Sayın Külünk’ün dediği gibi kaynakları büyük holdinglere değil vatandaşa aktarmak lazım.

Bunun için de üretim ve istihdama yönelik politikaların ivedilikle hayata geçirilmesi şarttır. Tabii liyakatli kişilere de işlerin teslim edilmesi de…                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

DİĞER YAZILARI BAŞARININ ÖDÜLÜ OLDUĞU GİBİ BAŞARISIZLIĞINDA BİR BEDELİ OLMALI! 01-01-1970 03:00 SÜRMENE BELEDİYESİ'NDE BORÇ KRİZİ: HANGİSİ DOĞRU? 01-01-1970 03:00 UMUTSUZ VAKA 01-01-1970 03:00 HAYAL KIRIKLIĞI! 01-01-1970 03:00 KUSURSUZ FIRTINA 01-01-1970 03:00 GÜNAH KEÇİSİ FATİH HOCA DEĞİL 01-01-1970 03:00 YETENEK YOKSA SONUÇ DA YOK! 01-01-1970 03:00 MÜCADELE GÜZEL SKOR KÖTÜ! 01-01-1970 03:00 MADALYONUN İKİ FARKLI YÜZÜ 01-01-1970 03:00 ALLAH'TAN KORKMAZ, KULDAN UTANMAZLAR! 01-01-1970 03:00 BAŞKAN DOĞAN'IN TRABZONSPOR'A BORCU VAR! 01-01-1970 03:00 MİLYONLARIN GÖNLÜNÜ ÇALAN BAŞKAN: FERDİ ZEYREK 01-01-1970 03:00 SUÇLAMAK YOK, ÇÖZÜM ŞART 01-01-1970 03:00 FIRTINA İSTEDİĞİNİ ALDI AMA... 01-01-1970 03:00 İSTİFA ET HACIOSMANOĞLU! 01-01-1970 03:00 MUHTEŞEMSİNİZ BİZİM UŞAKLAR 01-01-1970 03:00 TEKKE GELDİ, KABUS BİTTİ 01-01-1970 03:00 BANZA VARSA SORUN YOK 01-01-1970 03:00 BU TAKIM NE ZAMAN OYNAYACAK HOCAM 01-01-1970 03:00 KAZANAN HAKLIDIR! 01-01-1970 03:00 YİNE İŞKENCE YİNE KABUS! 01-01-1970 03:00 İŞTE GERÇEK FIRTINA 01-01-1970 03:00 GALİPTİR BU YOLDA MAĞLUP! 01-01-1970 03:00 TRABZONLULARIN MECLİS'TEKİ GÜR SESİ: YAVUZ AYDIN 01-01-1970 03:00 GÜNEŞ DOĞMAZ OLDU! 01-01-1970 03:00 ÇIRAKLIK DÖNEMİ BİTTİ SAYIN DOĞAN! 01-01-1970 03:00 TRABZONSPOR FABRİKA AYARLARINA GERİ DÖNDÜ! 01-01-1970 03:00 BİR YANDA DOĞA KATLİAMI BİR YANDA TURİZM! 01-01-1970 03:00 CHAM BÖYLE İSTEDİ 01-01-1970 03:00 MEGA PROJELER NE ALEMDE SAYIN KOÇ? 01-01-1970 03:00 ÇALGI ÇENGİYE PARA VAR, YATIRIMA YOK! 01-01-1970 03:00 ÇÖKÜŞ! 01-01-1970 03:00 DOSTLUK KAZANSIN 01-01-1970 03:00 ŞEHİR HASTANESİ ÖLÜM HASTANESİ OLMASIN! 01-01-1970 03:00 FENERBAHÇE YİNE HAKEMLE KAZANDI... TÜRK FUTBOLUNA YAZIK OLUYOR... 01-01-1970 03:00 YILMAZ BÜYÜKAYDIN'A MEKTUP 01-01-1970 03:00 UTANÇ GECESİ! 01-01-1970 03:00 VİSCA'DAN HAYAT ÖPÜCÜĞÜ 01-01-1970 03:00 'KURUNUN YANINDA YAŞ DA YANAR' SAYIN KATMER! 01-01-1970 03:00 YRP'NİN HIZLI ÇÖKÜŞÜ! 01-01-1970 03:00 BU KAÇINCI POT KIRIŞINIZ SAYIN BAŞKAN? 01-01-1970 03:00 TRABZON'U REZİL ETTİNİZ! 01-01-1970 03:00 UĞURCAN ÇAKIR'DAN UTANIN! 01-01-1970 03:00 HERKES EVİNİN ÖNÜNDEKİ ÇÖPLERİ TEMİZLESİN! 01-01-1970 03:00 KARANLIKTAN AYDINLIĞA! 01-01-1970 03:00 GÜNEŞLİ GÜNLER YAKIN 01-01-1970 03:00 ÇAĞ DIŞI ZİHNİYET AK PARTİ'YE KAYBETTİRİYOR! 01-01-1970 03:00 AVCI'NIN ENKAZI! 01-01-1970 03:00 MESSİ-RONALDO GELSE BU TAKIM İFLAH OLMAZ! 01-01-1970 03:00 AYRILIKLAR DA SEVDAYA DAHİL! 01-01-1970 03:00 HAVAYA YATIRIM 01-01-1970 03:00 'DÜN DÜNDE KALDI CANCAĞIZIM YENİ ŞEYLER SÖYLEMEK LAZIM' 01-01-1970 03:00 UĞURCAN'A DUA EDİN! 01-01-1970 03:00 'KAYIKÇI KAVGASI' TRABZON'A ZARAR VERİYOR 01-01-1970 03:00 BU OYUNLA ZOR! 01-01-1970 03:00 GENÇ VE KAYA BİR ÇUVAL İNCİRİ BERBAT ETTİ! 01-01-1970 03:00 OYUN VASAT SONUÇ GÜZEL 01-01-1970 03:00 SEZGİN MUMCU VE EKİBİNİN SUYU ISINDI! 01-01-1970 03:00 BAK SEN ŞU YILDIRIM'IN YAPTIĞINA! 01-01-1970 03:00 KIBRIS'IN EFSANESİ SAMSUN'UN SEVGİLİSİ 01-01-1970 03:00 UZUNGÖL'Ü KAYBEDİYORUZ! 01-01-1970 03:00 GEMİ BATMAK ÜZERE DUYAN VAR MI? 01-01-1970 03:00 YENİ BİR BAŞLANGIÇ 01-01-1970 03:00 Vefa, İstanbul’da Semt Adı İmiş! 01-01-1970 03:00 Milletle oyun olmaz! 01-01-1970 03:00 RİZE’DE SEÇİM SÜRPRİZLERE GEBE! 01-01-1970 03:00 İyi Parti’de başarı hikayesi yazılır mı? 01-01-1970 03:00 Atı Alan Üsküdar’ı Çoktan Geçti Bile! 01-01-1970 03:00 Ne oldu şu kadro meselesi! 01-01-1970 03:00 AK Parti Rize’de neler oluyor? 01-01-1970 03:00 Yazık Oluyor Milletin Parasına 01-01-1970 03:00 Çay ve fındıkta durum vahim! 01-01-1970 03:00 Fındık Fiyatı Neden Açıklanmaz? 01-01-1970 03:00 Araklı’ya Sahip Çıkan Var Mı? 01-01-1970 03:00 Bu Gidişle Oteller Sinek Avlayacak! 01-01-1970 03:00 Herkes kendi evinin önüne bakmalı! 01-01-1970 03:00 46 yıl sonra gelen zafer 01-01-1970 03:00 Halka Hizmet Hakka Hizmettir 01-01-1970 03:00 Boş lakırdılarla seçim kazanılmaz! 01-01-1970 03:00 Çankaya Mahallesi’nde Yol Çilesi! 01-01-1970 03:00 Rize’de kazan kaynıyor! 01-01-1970 03:00 Niteliksiz kalabalık! 01-01-1970 03:00 Çadır kentlere ihtiyaç var 01-01-1970 03:00 Vakalar Patladı Çocuklar Perişan 01-01-1970 03:00 Adaletse Herkese Adalet! 01-01-1970 03:00 Bu Nasıl Adalet? 01-01-1970 03:00 İşsizler İşkur’a mahkum edilmesin 01-01-1970 03:00 Talep yoksa uçuş da yok! 01-01-1970 03:00 Sağlık İhmale Gelmez! 01-01-1970 03:00 Randıman yoksa para da yok! 01-01-1970 03:00