Memur Zammında Yeni Tablo: Maaşlar İçin İlk 3 Aylık Oran Belli Oldu

TÜİK’in eylül enflasyonunu açıklamasıyla memur ve memur emeklilerinin Ocak 2027 zammı için üçüncü veri belli oldu. Üç aylık enflasyon yüzde 5,57’ye ulaştı.

EKONOMİ - 05-10-2026 12:25

Memur Zammında Yeni Tablo: Maaşlar İçin İlk 3 Aylık Oran Belli Oldu

Türkiye İstatistik Kurumu’nun eylül ayı enflasyon verilerinin ardından memur ve memur emeklilerinin Ocak 2027’de alacağı zam için hesaplamalar güncellendi. Temmuz ayında yüzde 1,78, ağustosta yüzde 1,84 ve eylülde yüzde 1,84 olarak gerçekleşen enflasyonla birlikte yılın ikinci yarısındaki ilk üç aylık kümülatif oran yüzde 5,57 oldu.

Ancak mevcut verilerle memur ve memur emeklileri için henüz enflasyon farkı oluşmadı. Kesin zam oranı ekim, kasım ve aralık ayı enflasyon rakamlarının açıklanmasının ardından belli olacak.

Memur için henüz enflasyon farkı oluşmadı

Memur ve memur emeklilerinin maaşlarında toplu sözleşme artışının yanı sıra enflasyon farkı da dikkate alınıyor.

2026’nın ikinci yarısındaki 6 aylık enflasyonun yüzde 7’yi aşması halinde aşan bölüm maaşlara enflasyon farkı olarak yansıyacak. Eylül itibarıyla üç aylık enflasyon yüzde 5,57 seviyesinde kaldığı için şu aşamada enflasyon farkı bulunmuyor.

Ocak zammı için farklı senaryolar masada

Yıl sonu enflasyon tahminlerine göre memur ve memur emeklilerinin Ocak 2027 zam oranının yüzde 6,67 ile yüzde 8,66 arasında değişebileceği hesaplanıyor.

Mevcut senaryolar şöyle:

- TCMB senaryosu: Yüzde 6,67

- OVP senaryosu: Yaklaşık yüzde 7

- Piyasa Katılımcıları Anketi: Yüzde 8,01

- AA Finans beklentisi: Yüzde 8,05

- FKB/FKE senaryosu: Yüzde 8,66

En düşük memur maaşı 76 bin TL’yi aşabilir

Mevcut 70 bin 224 TL seviyesindeki en düşük memur maaşı, tahminlerin gerçekleşmesi halinde yüzde 6,67 zam senaryosunda 74 bin 908 TL’ye, yüzde 8,66’lık senaryoda ise 76 bin 305 TL’ye çıkabilecek.

En yüksek senaryoya göre en düşük memur maaşındaki artış 6 bin 81 TL olacak.

Polis ve öğretmen maaşlarında yeni hesap

Mevcut 92 bin 618 TL olan polis memuru maaşı, yüzde 6,67 zam senaryosunda 98 bin 796 TL’ye, yüzde 8,66 zam senaryosunda ise 100 bin 639 TL’ye ulaşabilecek.

83 bin 254 TL seviyesindeki öğretmen maaşı ise yüzde 6,67’lik senaryoda 88 bin 807 TL, yüzde 8,66’lık senaryoda 90 bin 464 TL olarak hesaplandı.

Uzman öğretmen maaşının da tahminlere göre 98 bin 313 TL ile 100 bin 148 TL arasında değişebileceği belirtiliyor.

Hemşire ve uzman doktor maaşları ne kadar olabilir?

Üniversite mezunu hemşirenin mevcut 84 bin 845 TL’lik maaşı, hesaplamalara göre 90 bin 504 TL ile 92 bin 193 TL arasında değişebilecek.

170 bin 730 TL olan uzman doktor maaşının ise yüzde 6,67 zam senaryosunda 182 bin 118 TL’ye, yüzde 8,66’lık senaryoda 185 bin 515 TL’ye çıkabileceği hesaplandı.

Memur emeklilerinin zam oranı ocakta kesinleşecek

En düşük memur emeklisi aylığı mevcut durumda 31 bin 527 TL seviyesinde bulunuyor. Mevcut tahminlere göre bu tutarın yaklaşık 33 bin 600 TL ile 34 bin 300 TL aralığına çıkması bekleniyor.

Memur ve memur emeklilerinin kesin zam oranı, ekim, kasım ve aralık ayı enflasyon verilerinin açıklanmasının ardından netleşecek.
 

Neler Söylendi?
DİĞER HABERLER
UİB’den Eylül'de 4,1 milyar dolarlık ihracat

UİB’den Eylül'de 4,1 milyar dolarlık ihracat

05-10-2026 - EKONOMİ

Üretici fiyatlarında Eylül artışı... Yİ-ÜFE yüzde 27,38 yükseldi

Üretici fiyatlarında Eylül artışı... Yİ-ÜFE yüzde 27,38 yükseldi

05-10-2026 - EKONOMİ