Bünyamin Yaylı: "Sağlık Emekçilerinin Haklarını Savunmak İçin Mücadele Ediyoruz"

Genel Sağlık-İş Sendikası Rize İl Temsilcisi Bünyamin Yaylı, sendikanın kuruluş amacı, yürüttüğü çalışmalar ve sağlık çalışanlarının toplu sözleşme sürecine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

RİZE - 27-06-2026 11:42

Haber: İlyas GÜR

 Yaylı, sendikanın kamu çalışanlarının hak ve menfaatlerini korumak amacıyla faaliyet gösterdiğini belirterek, sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin sorunlarını toplu sözleşme masasına taşımak için çalışmalar yürüttüklerini söyledi.

Sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarına seslenen Yaylı, Genel Sağlık-İş Sendikası'nın 14 Ekim 2010 tarihinde kurulduğunu hatırlatarak, sendikanın kamu çalışanlarının emeğini ve onurunu savunmayı ilke edindiğini ifade etti.

"Birleşik Kamu-İş Konfederasyonu'na Bağlıyız"

Sendikanın, Birleşik Kamu-İş Konfederasyonu çatısı altında faaliyet gösterdiğini dile getiren Bünyamin Yaylı, konfederasyonun Türkiye'nin en büyük emek örgütlerinden biri olduğunu söyledi.

Yaylı, "Genel Sağlık-İş Sendikası olarak Birleşik Kamu-İş Konfederasyonu'na bağlı faaliyet gösteriyoruz. Konfederasyonumuz bugün Türkiye'nin üçüncü büyük memur konfederasyonu konumundadır. Kamu çalışanlarının ekonomik ve sosyal haklarının geliştirilmesi için mücadelemizi sürdürüyoruz." dedi.

"Toplu Sözleşme Masasında Sağlık Emekçilerinin Taleplerini Savunuyoruz"

Yaklaşan toplu sözleşme sürecine de değinen Yaylı, sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının yaşadığı sorunların çözümü için hazırlık yaptıklarını belirtti.

"Bizler toplu sözleşme masasına sağlık ve sosyal hizmet emekçilerimizin taleplerini taşımak amacıyla çalışmalar yürütüyoruz. Çalışanlarımızın ücretlerinden özlük haklarına, çalışma koşullarından sosyal haklarına kadar birçok konuda çözüm üretilmesi için mücadele ediyoruz." ifadelerini kullandı.

"Hak Mücadelesinden Taviz Vermeyeceğiz"

Birleşik Kamu-İş Konfederasyonu'nun toplu sözleşme sürecindeki tutumuna da değinen Yaylı, konfederasyonun çalışanların haklarını savunma konusunda kararlı bir duruş sergilediğini söyledi.

Yaylı, "Konfederasyonumuz, memurların haklarını savunma noktasında ilkeli bir duruş ortaya koymaktadır. Sağlık çalışanlarımızın sesi olmak, onların haklı taleplerini dile getirmek ve çalışma hayatındaki sorunların çözümü için mücadele etmek en temel görevimizdir." diye konuştu.

Rize'de Örgütlenme Çalışmaları Sürecek

Genel Sağlık-İş Rize İl Temsilciliği olarak kentteki sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının haklarını korumaya yönelik faaliyetlerini sürdüreceklerini belirten Bünyamin Yaylı, sendikal örgütlenmenin güçlenmesinin çalışanların hak arama mücadelesine önemli katkı sağlayacağını ifade etti.

Yaylı, Rize'de görev yapan tüm sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin sorunlarını dinlemeye ve çözüm önerilerini ilgili platformlarda dile getirmeye devam edeceklerini sözlerine ekledi.

 

Günün Diğer Haberleri