Türkiye Kupasını En Çok Galatasaray Kazandı

Cim-Bom 19 kez, Kara Kartal 10 Kez, Kanarya 9 Kez ve Trabzonspor 10 kez bu kupayı müzesine taşıdı

FUTBOL - 20-05-2025 00:00

Haber: Faik BAKOĞLU

1960da Türkiye Kupası adı altında başlayan ve son yıllarda Ziraat Türkiye Kupası ismiyle oynanan bu kupayı en çok kazanan takım Galatasaray oldu. Sarı- Kırmızılılar en son final maçında Trabzonspor’ u 3-0 yenerek tam 19 kez kupa şampiyonu oldu.

Cim-Bom’ un ardından bu kupayı en çok kazanan takımlar komşu Trabzonspor ve Beşiktaş oldu. Bu iki takım kupayı 10’ ar kez kaldırdı. Dörrt büyüklerden bu kupayı en az olarak kazanan Fenerbahçe oldu Sarı- Lacivertliler 9 kez kupa şampiyonu oldu.

Ziraat Türkiye Kupasını kazanan diğer takımlar şunlar. Süper ligden Göztepe 2 kez, Kayserispor 1 Kez ve Konyaspor 1 kez kazandı Süper ligin yeni ekiplerinden Gençlerbirliği 2 ve Kocaelispor’ da 2 kez kazandı Süper lige veda eden takımlardan Sivasspor’ da 1 kez Türkiye Kupasını kazandı.

2.ligden 3.lige düşen Ankaragücü 2 kez, 2.lige terfi eden Bursaspor 1 kez, 1.lig ekiplerinden Sakaryaspor’ da bir kez kupa kazanırken 3.ligde yer alan Akhisarspor bu kupayı 1 kez kazanma başarısı gösterdi. Ege ekibi ayrıca bir kez de süper kupayı kazandı.

Günün Diğer Haberleri